قدس آنلاین / ساری : آلودگی آب شرب "سنگده" بزرگترین روستای دودانگه ساری، سلامت ساکنین و میهمانان منطقه را به مخاطره انداخت و یکصد نفر از اهالی یکهزار نفری آن راهی مراکز بهداشتی و درمانی شدند.

یکصد نفر از اهالی روستای سنگده ساری راهی مراکز درمانی شدند

سنگده بزرگترین روستای منطقه دودانگه استان مازندران در جنوب غربی شهرستان ساری قرار داشته و آلودگی آب شربش، این روزها به دغدغه جدی مردم منطقه تبدیل شده است.

با بارندگی اخیر و بحث آلودگی آب این منطقه موجب شد که شبکه بهداشت استان مازندران نسبت به مصرف آب شرب این روستا، هشداری‌های جدی را به روستاییان و اهالی محل اعلام کند که این هشدارها با نصب بنر و حضور مسئولان شبکه بهداشت همراه شد.

در همین ارتباط رئیس شورای دودانگه مازندران گفت: از زمان مطرح شدن بحث آلودگی آب، بیش از یکصد نفر به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

قربانعلی خنکدار افزود: با تماسی که مسؤول درمانگاه منطقه گرفتیم به ما اعلام شد که نوعی ویروس در آب موجود است که در مقابل کلر مقاومت میکند و مراجعات مردم به درمانگاه هم به دلیل آلودگی آب بوده است.

وی یادآور شد: مسؤول درمانی این منطقه احتمال بروز وبا و یا شبه وبا در منطقه را رد کرد.

همچنین دکتر مدانلو پزشک مستقر در سنگده در این خصوص گفت: بیماری حاد دستگاه گوارشی مردم منطقه که به سبب آلودگی آب شرب پدید آمد، به لحاظ عدم برخورداری میزان استاندارد موارد بهداشتی و ضد عفونی آب شرب نسبت به مناطق شهرهاست.

وی همچنین عدم نظارت بر اماکن، سرچشمه یا منابع ذخیره ای آب در دامنه کوه، ورود و دسترسی آسان گردشگران بر روی آن را عامل نفوذ میکروب و در نهایت سرایت بیماری خطر ناک در روستا برشمرد.

امید است مسولین نسبت به بهبود وضعیت آب منطقه اقامات اساسی و ضروری را انجام دهند تا سلامتی اهالی منطقه به خطر نیفتد و شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.