۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: 392438

صدها دستگاه اتوبوس، هزاران معترض نسبت به اصلاح قانون کار در سراسر فرانسه را به پاریس آورده‌اند تا در تظاهرات گسترده‌ای شرکت کنند.

پاریس آماده تظاهرات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که اعتصاب سراسری در فرانسه سیستم حمل و نقل عمومی و ریلی، پروازها، نیروگاه های برق و پالایشگاه ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، هزاران نفر از معترضان خود را با صدها دستگاه اتوبوس به پاریس رسانده اند تا در تظاهرات گسترده ای شرکت کرده و مخالفت و اعتراض خود را نسبت به اصلاحات پیشنهادی دولت سوسیالیست اولاند در قانون کار اعلام کنند.

پلیس فرانسه طی ماه های اخیر  بارها با تظاهرات کنندگان درگیر شده است و تظاهرات مخالفان بارها به خشونت کشیده شده است. اتحادیه کارگری سی جی تی اعلام کرده است که تظاهرات پاریس بزرگترین نمایش قدرت در 3 ماه اخیر خواهد بود.

فیلیپه مارتینز رهبر اتحادیه سی جی تی تاکید کرد: این پایان کار نخواهد بود. مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت.

حدود 700 دستگاه اتوبوس معترضان را از سراسر فرانسه به شهر پاریس منتقل کرده است تا در این تظاهرات گسترده شرکت کنند.

حدود 10 درصد قطارهای سریع السیر فرانسه از حرکت بازایستاده و سایر خدمات ریلی نیز با 70 درصد ظرفیت خود به فعالیت ادامه می دهند.

رانندگان تاکسی در فرانسه نیز قصد دارند به جمع اعتصاب کنندگان بپیوندند. حدود 15 درصد پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز به علت اعتصاب خلبانان لغو شده است.

پیش بینی می شود سنای فرانسه تغییراتی را در اصلاحات پیشنهادی دولت سوسیالیست اعمال خواهد کرد. این اصلاحات باید بار دیگر در پارلمان فرانسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اتحادیه کارکنان راه آهن فرانسه هشدار داده اند که اعتصاب این بار تا زمانی ادامه خواهد یافت که دولت به درخواست های آنها عمل کند.

دولت فرانسه اعلام کرده است که با اجرای این اصلاحات قصد دارد بازار کار را انعطاف پذیرتر کند ولی کارگران نگران از دست رفتن مزایای اجتماعی و شغلی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.