یک نشریه آمریکایی به توانمندی و قدرت حزب‌الله اشاره کرد و نوشت که موشک‌های حزب‌الله قابلیت تخریب تمامی ساختمان‌های «تل‌آویو» و «بیت‌المقدس» را دارد و درگیری بعدی اسرائیل و حزب‌الله، «هولناک» خواهد بود.

ویکلی‌استاندارد: جنگ بعدی اسرائیل-حزب‌الله «هولناک» خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی «ویکلی‌استاندارد» در گزارشی عنوان کرد که درگیری بعدی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حزب‌الله مهیب و هولناک خواهد بود. بر اساس این گزارش، حزب‌الله مجموعه‌ای بیش از 130 هزار راکت، موشک و خمپاره دارد که به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است. این تعداد، از مجموع زرادخانه‌های تمامی کشورهای ناتو به جز آمریکا بیشتر است. یک انسان عاقل به این اندیشه می‌کند که به چه دلیل حزب‌الله به زرادخانه‌هایی بزرگ‌تر از تمامی غرب اروپا نیاز دارد؟ طبق این گزارش، در میان زرادخانه حزب‌الله، 700 موشک‌ها با ظرفیت ترابری بالا و برد بالا و همچنین موشک‌هایی با نام «فاتح 110» و «اسکاد دی» وجود دارند که این تجهیزات قابلیت تخریب تمامی ساختمان‌های «تل‌آویو» و «بیت‌المقدس» و به بار آوردن ویرانی‌هایی در پایگاههای مهم نظامی رژیم صهیونیستی، کشتن هزاران شهرک‌نشین صهیونیستی و تعطیلی فرودگاه‌ها و بنادر این رژیم و قطع شبکه‌های برق را دارا می‌باشند.
این گزارش سپس به خساراتی که حزب‌الله می‌تواند به رژیم صهیونیستی وارد کند، اشاره کرد و نوشت این تازه خساراتی است که در هفته اول وارد می‌شود. «یأکوف آمیدرور» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص موشک‌های «M-600» می‌گوید که موشک‌های بالستیک نسبتاً دقیقی هستند که وزنی بیش از خودروهای «هامر H2» دارد و یک کلاهک قوی حمل می‌کند. به گفته آمیدرور، این موشک‌ها قابلیت حمل سلاح‌های شیمیایی را دارد و تنها یکی از آنها قادر است بخش بزرگی از میدان «تایمز» نیویورک را محو کند و می‌تواند افراد را در فاصله‌ای به اندازه چهار زمین فوتبال دورتر از نقطه برخورد، زخمی کند و از بین ببرد. حزب‌الله تعداد زیادی از این موشک‌های M-600  در اختیار دارد.
آمیدرور در توصیف تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و حزب‌الله نوشت: «ما به دنبال جنگ نیستیم اما فرض کنید حزب‌الله یک موشک پیشرفته‌ای همچون M-600 را به سمت کریات، مقر نظامی نیروی دفاعی اسرائیل (IDF) در تل‌آویو یا مجتمع آپارتمانی بزرگی در اورشلیم (بیت‌المقدس) پرتاب کند. فناوری دفاعی ما به سرعت یک سکوی پرتاب پیدا می‌کند. این سکوی پرتاب درست زیر یک ساختمان مسکونی 22 طبقه در بیروت است. حالا ما می‌توانیم شاهد انتقال سکوی پرتاب از زیرساختمان باشیم..ما تنها چند دقیقه وقت داریم وارد عمل شویم.» وی ادامه داد: «IDF مجبور است، سکوی پرتاب را بیرون بیاورد زیرا موشک بعدی می‌تواند خسارت بی‌شماری در اسرائیل پدید آورد اما بیرون آوردن سکوی پرتاب به مفهوم آن است که ساختمان 22 طبقه ممکن است فروبریزد. ما تلاش می‌کنیم تا از موشک‌های هدایت‌شونده دقیق برای محافظت از غیرنظامیان استفاده کنیم اما هدف و مواضع دور از دسترس است».
این مقام صهیونیستی ادامه داد: «ما تلاش می‌کنیم به ساکنان هشدار دهیم (تا خانه‌هایشان را ترک کنند) اما زمان تنگ است. ساختمان به طور قطع هدف قرار داده می شود و به طور قطع، تصاویر رسانه‌های بین‌المللی (از خسارات این حمله موشکی) هولناک خواهد بود». در سؤالی از این مقام صهیونیستی پرسیده شد که چه جایگزینی داریم که او پاسخ داد: «جایگزین خوبی نداریم زیرا ساختمانی که در سناریو شرح داده شد، یک هدف نظامی خواهد بود....فرماندهان IDF بعد از پشت سر گذاشتن تمامی تلاش های ممکن برای کاهش تلفات غیرنظامیان، می‌بایست به این سؤال سرنوشت‌ساز پاسخ دهند: آیا احتمال تلفات غیرنظامیان در مقایسه با مزیت حمله‌‌ای که ما خواهیم داشت، بیشتر خواهد بود؟ وقتی شما از وجود موشک M-600 در دستان یک دشمنی حرف می‌زنید که دارایی‌های مهم نظامی یا جمعیت غیرنظامی را هدف قرار داده است، گزینه آغاز حمله (اسرائیل به حزب‌الله) به منظور کاهش تهدید، ضروری است».
طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در صدد است تا به جهان القا کند که جنگ با حزب‌الله لبنان به طور اجتناب‌ناپذیری هولناک است و همچنین اسرائیل مقصر خسارات ناخواسته عظیمی نیست که در نتیجه تقابل حزب الله و رژیم صهیونیستی ممکن است به وجود آید. این نشریه آمریکایی به حمایت ایران از حزب‌الله اشاره کرد و نوشت که ایران، حزب‌الله را با باکیفیت‌ترین و باارزش‌ترین تسلیحات، تجهیز می‌کند. ویکلی‌استاندارد به دیگر قابلیت‌های حزب‌الله در مقایسه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد که حزب‌الله ارتشی بالغ بر بیش از 10 هزا سرباز دارد که این رقم در شرایط جنگ با اسرائیل می‌تواند با نیروهای ذخیره دو تا سه برابر افزایش یابد. این گزارش ادامه داد، از زمان آخرین درگیری مهم حزب الله با رژیم صهیونیستی، حزب‌الله تا حد زیادی قابلیت‌های رزمی و زرادخانه‌های خود را افزایش داده است.
این گزارش به نیروهای نظامی حزب‌الله اشاره کرد و نوشت که بسیاری از سربازان حزب‌الله در میدان‌های نبرد حضور داشته‌اند و محکم و با استقامت هستند. 6 الی 7 هزار نفر از آنها در کنار دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه مبارزه می‌کنند. این گزارش در توصیف توانمندی حزب‌الله نوشت که حزب‌الله ظرفیت شلیک یک‌هزار و 500 موشک در روز را دارد. سامانه‌های دفاعی گنبد آهنین، «David’s Sling»، «آرو 3» و دیگر سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی از بهترین نوع سامانه‌های دفاعی جهان هستند اما ناقص هستند. «آموس هارل» خبرنگار بخش نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در اینباره می‌گوید: «حتی علی‌رغم برتری تکنولوژیک اسرائیل، اشتباه است که توانمندی حزب‌الله برای وارد آوردن خسارات جدی (به رژیم صهیونیستی) را کم اهمیت جلوه دهیم».
طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی به این امر واقف است که درگیری با حزب‌الله در دو میدان نبرد است. اول آنکه به طور قطع شامل سلاح، تانک و جنگنده‌ها می‌شود و در جبهه دوم، شامل دادگاه افکار عمومی می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی در این تقابل احتمالی، تبعیضی بین دولت لبنان و حزب‌الله قائل نمی‌شود و احتمال می‌رود، پل‌ها، فرودگاهها و بزرگراهها و شبکه‌های برق را هدف قرار دهد. ویکلی‌استاندار با اشاره به این موارد در پایان گزارش خود نوشت که هیچ ‌کس در زمان صلح تمایلی ندارد که به اسرائیل، یک پیشنهاد سازنده در خصوص چگونگی رویارویی با حزب‌الله که تعداد زرادخانه‌های زیادی دارد را بدهد اما در هنگام جنگ، تمامی این سازمانها به انتقاد از اسرائیل خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.