مقام معظم رهبری در بخشی از رهنمودهای‌ روز گذشته‌شان در تبیین سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال کشورمان به اظهارات یک مقام آمریکایی اشاره فرمودند که گفته بود: «نمی‌گذاریم ایران راحت باشد».

 اشاره روز گذشته امام خامنه‌ای به اظهارات کدام مقام آمریکایی بود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مقامی که جمله «نمی‌گذاریم ایران راحت باشد» را بر زبان رانده، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا است.

وی 17 خرداد با حضور در نشست «مجمع جهانی کمیته یهودی آمریکا» در واشنگتن در تشریح توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت: «چه از این توافق حمایت کنید و چه نکنید، نتایج غیرقابل انکار هستند. ایران دوسوم سانتریفیوژهای نصب‌شده‌اش را برچیده، آنها 98 درصد از ذخایر اورانیوم غنی‌شده را که برای ساخت 10 بمب کافی بود به خارج از کشور منتقل کرده‌اند. قلب رآکتور اراک اکنون با بتن پر شده و هیچ‌گاه دوباره مورد استفاده قرار نخواهد گرفت».

رایس در ادامه افزود: «با این حال، ما دچار توهم نیستیم و همان‌گونه که از ابتدا گفته‌ایم، اصل راهنمای ما «بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی» است و همان‌گونه که رئیس‌جمهور مکرراً تأکید داشته هدف از این توافق هیچ‌گاه حل کردن تمام اختلافات ما با ایران نبود، به همین دلیل است که تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران به‌قوت خود باقی هستند. صدها شرکت و فرد مرتبط با ایران بنا بر دلایل غیرهسته‌ای تحت تحریم‌ها باقی مانده‌اند. ما تمام اختیارات لازم برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را در اختیار داشته و در حال انجام این کار هستیم، این امر شامل تحریم‌های جدیدی است که برنامه‌ موشک‌های بالستیک ایران و حمایت از تروریسم را نشانه گرفته‌اند، ما نخواهیم گذاشت ایران راحت باشد».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز گذشته و در دیدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، سخنان اخیر یک مقام مسئول آمریکایی را مبنی بر «ما نمی‌گذاریم ایران راحت باشد»، نمونه‌ای از رفتارهای دوگانه آمریکا دانسته و گفته بودند: «طرف آمریکایی این گناه و تخلف بزرگ را در مانع‌تراشی برای تعامل بانک‌های خارجی با ایران انجام داده و کسی نباید کار آمریکایی‌ها را توجیه کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.