عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فاجعه منا نشان داد سعودیها لیاقت مهمان‌نوازی زائران خانه خدا را ندارد، گفت: فجایعی که در حال حاضر دامن جهان اسلام را گرفته و امنیت انسانها را به چالش کشیده، توسط عربستان سعودی و با پولهای مسلمانان انجام می‌گیرد.

«خاندان آل سعود» ریشه فجایع جهان اسلام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری درباره لزوم پیگیری ابعاد و دلایل «فاجعه منا» توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادهای مسئول که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، اظهار کرد: شناساندن رژیم دست‌نشانده و مزدور آل سعود به مردم و جهان اسلام وظیفه مسئولان و رسانه‌هاست و همه باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: نباید نسبت به عملکرد عربستان سعودی در ریختن خون، سکوت کرد و اندیشه وهابی آنان را که در تقابل با تفکر اسلام واقعی قرار دارد به گوش همه مسلمانان و جهانیان رساند و روشنگری لازم نسبت به رفتار آل سعود را برای همگان عیان کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: فجایعی که در حال حاضر دامن جهان اسلام را گرفته و امنیت انسانها را به چالش کشیده توسط عربستان سعودی و با پولهای مسلمانان انجام می‌گیرد و متاسفانه امریکا و کشورهای اروپایی بر این اعمال سرپوش گذاشته و سکوت می‌کنند.

حسینی اشکوری نظام آل سعود را رژیمی دیکتاتور خواند و متذکر شد: رژیم آل سعود از هیچ نهاد مدنی برخوردار نیست و دست از جنایات نسبت به مسلمانان بر نمی‌دارد؛ حمایت کشورهای غربی از این اعمال به خاطر ثروت سعودیهاست وگرنه با اینها همانند تفاله برخورد می‌کنند که امیدواریم به‌زودی طومار این ظالمان برچیده شود.

وی تمامی اعمال رژیم آل سعود اعم از فاجعه منا یا حمله به بی‌دفاعان در یمن را نشانه اهمال‌کاری، بی‌لیاقتی، بی‌کفایتی و ظلم به مسلمانان توسط این رژیم دانست و خواستار توجه تمامی مسلمین جهان به این عملکرد اشتباه سعودی‌ها شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، عربستان را لایق خادم‌الحرمین بودن ندانست و اظهار کرد: شرط خدمت به حرمین، ایمان به حرمت حرم و زائران آن است نه اینکه رفتاری انجام گیرد که «صد عن سبیل‌الله» شود.

حسینی اشکوری ادامه داد: کسانی که اهانت به مهمانان خانه خدا می‌کنند و حق مهمان‌نوازی را ادا نمی‌کنند، لیاقت خادم‌الحرمینی را ندارند و باید به دنبال گاو‌چرانی و وحشی‌گری خویش بروند؛ متاسفانه افرادی فاقد تمدن رژیم آل سعود را تشکیل داده‌اند و مسلمانان باید از این موضوع آگاه باشند.

به گزارش تسنیم، مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در تاریخ هفتم مهر سال گذشته در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری حج، فاجعه بسیار تلخ و حیرت‌انگیز منا را از جمله امتحانات الهی خواندند و با انتقاد از سکوت دولت‌ها و به‌خصوص دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر در قبال این مصیبت بزرگ تأکید کردند: «این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند؛ این مسئله نباید به سکوت و فراموشی بگذرد و باید تا سالها در مجامع جهانی مطرح شود و نقطه آماج این حرکت نیز باید دولتهای غربی و سازمانهای مدعی حقوق بشر باشند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.