خبرگزاری Business Korea گزارش کرده شرکت ال جی به تازگی گوشی هوشمندی ساخته است که از فناوری تشدید مغناطیسی برای شارژ کردن باتری گوشی از فاصله ۲.۷۵ اینچی استفاده می کند

ال جی فناوری تازه ای برای شارژ گوشی های خود معرفی می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، خبرگزاری Business Korea گزارش کرده شرکت ال جی به تازگی گوشی هوشمندی ساخته است که از فناوری تشدید مغناطیسی برای شارژ کردن باتری گوشی از فاصله 2.75 اینچی استفاده می کند. در حالی که فناوری القای الکتریکی نیازمند این است که گوشی طی مدت شارژ روی یک صفحه رسانا قرار بگیرد، فناوری تشدید مغناطیسی امکان شارژ کردن باتری گوشی از دور را فراهم می کند.
پیشرفت های اخیر در این فناوری باعث شده حداکثر فاصله قابل شارژ از 0.78 اینچ به 2.75 اینچ برسد. افزون بر این، شارژ تشدید مغناطیسی امکان دستیابی به ظرفیت هفت وات را هم دارد. این قدرت برای کم حوصله ترین کاربران نیز مناسب خواهد بود، به طوری که امکان شارژ کامل باتری گوشی در کمتر از یک ساعت را فراهم می کند. به این ترتیب شاید بتوان گفت اکنون شارژهای وایرلس سریع تر از رقبای کابلی قدیمی خود شده اند.
گفته شده برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند با جدیت مشغول تولید گوشی هایی هستند که از فناوری شارژ تشدید مغناطیسی استفاده می کنند. انتظار می رود شرکت هایی همچون، میزو، اوپو و هوآوی طی سال آینده میلادی گوشی هایی با بهره گیری از این فناوری عرضه کنند.
این فناوری چند سالی است که به صورت آزمایشگاهی وجود دارد، اما هنوز هیچ دستگاهی با بهره گیری از چنین روشی برای شارژ روانه بازار نشده است. مهم ترین دلیل برای عدم عرضه عمومی این فناوری این است که هنوز مزیت قابل توجهی برای آن در مقایسه با شارژ القایی که در گوشی های سامسونگ و برخی گوشی های دیگر وجود دارد شناسایی نشده است.
گزارش خبرگزاری Business Korea خاطر نشان می کند که شرکت ال جی هم اکنون تولید نخستین گوشی خود که از فناوری شارژ تشدید مغناطیسی بهره مند است را به پایان رسانده، و حالا سرگرم تعیین بهترین زمان برای عرضه آن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.