رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: حضور به موقع نیروهای حزب الله در صحنه نبرد با داعش و سایر گروه های تکفیری در کنار حمایت های مستشاری ایران مانع از سقوط کشورهای اسلامی منطقه و نابودی اسلام شد.

آیت الله فاضل لنکرانی: حزب الله در کنار ایران مانع سقوط کشورهای اسلامی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در جمع استادان، عالمان و طلبه های حوزه علمیه قم افزود: امروز حزب الله نعمتی الهی برای مسلمانان جهان است و اگر نیروهای جبهه مقاومت نبودند اسرائیل بسیاری از کشورهای منطقه حتی عربستان سعودی را هم اشغال می کرد و مسلمانان و شیعیان در بدترین وضعیت به سر می بردند، اما با این حال حاکمان سعودی بزرگترین دشمن حزب الله هستند. 
وی با اشاره به اهمیت سفر جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به لبنان و اعلام حمایت از راهبردهای حزب الله در منطقه گفت: این سفر پیامی بود به جهان اسلام که حوزه علمیه قم و عالمان دین براساس وظیفه دینی و شرعی خود از مظلومان در برابر ستمگران حمایت می کنند. 
در خرداده ماه سال جاری هیاتی به نمایندگی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کردند. 
وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای شاخص نظام اسلامی پیاده ساختن احکام الهی در جامعه و حمایت از مظلومان در سراسر جهان است که در همین راستا نیروهای نظامی و مردمی ما برای دفاع از مردم مظلوم کشورهای منطقه در مقابل هجوم وحشیانه گروه های تکفیری و تروریستی، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران به شهادت می رسند. 
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امروز دشمنان ما و از جمله آمریکا در جریان یک جنگ نیابتی تمام عیار اسلحه و امکانات نظامی در اختیار عربستان، رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری قرار می دهند تا مردم مظلوم منطقه را در یمن، سوریه و عراق به خاک و خون بکشند. 
وی افزود: در چنین شرایطی لازم است مسلمانان با تمام توان با توطئه های دشمنان مقابله و خارج از مرزهای کشورهای خود به دفاع از ارزش های دینی و اسلامی اقدام کنند. 
وی با اشاره به گستردگی دشمنی مستکبران با اسلام و لزوم مقابله با آن گفت: براساس نظر مسئولان نظام و کارشناسان امروز همه مردم وظیفه دارند در صورت لزوم برای دفاع از اسلام به پاخیزند و این یک تکلیف شرعی است، چرا که داعش و گروه های تکفیری هدفی جز نابودی اسلام ندارند. 
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: انقلاب اسلامی حضور اسلام درعرصه های اجتماعی و سیاسی را زنده کرد و به همین خاطر دشمنان به فکر نابودی نظام ما هستند که با هوشیاری مدافعان حرم و حضور به هنگام در صحنه مبارزه در این نیت شوم خود ناکام ماندند. 
وی با اشاره به غیرت دینی مدافعان حرم برای حفاظت از حریم اهل بیت(ع) بیان کرد: داعش به فکر نابودی هویت و اصالت مسلمانان و شیعیان است و به همین خاطر مکان های مقدس و نمادهای مذهبی را نابود می کند، در حالی که همین مکان ها پایگاه های توحید هستند. 
وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم از جهت ایمانی به مراتب جایگاه بالایی دارند چرا که وارد صحنه نبردی شدند که هزاران کیلومتر دورتر از محل زندگی آن ها بود و این نشان می دهد آن ها با بصیرتی که داشتند می دانستند دفاع از ارزش های الهی محدود به زمان و مکان نمی شود. 
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به رشادت های شهدای روحانی مدافع حرم و شهید مکیان گفت: روحانیت همانطور که در دوران جنگ تحمیلی بیش از همه قشرهای اجتماعی، شهیدان بسیاری را تقدیم آرمان های نظام کرد در جریان دفاع از حریم اهل بیت(ع) نیز خوش درخشید و با هوشیاری که نسبت به تحولات منطقه و توطئه های دشمنان داشت انسان های وارسته ای را برای جهاد در راه خدا تقدیم کرد. 
وی افزود: حوزه علمیه همانطور که در عرصه جهاد علمی پیشتاز است در راه دفاع از ارزش های الهی و حفظ حرمت حرم های ائمه اطهار(ع) نیز پیشگام است . 
شهید مکیان یکی از حافظان قرآن کریم خوزستانی و طلبه مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم بود که در سن 21 سالگی در روز سه شنبه 18 خرداد ماه سال 1395 هجری شمسی برابر با یکم ماه مبارک رمضان سال 1437 هجری قمری در سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.