بارگیری سکوی فاز ١٩A با ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز فردا (پنجشنبه، ٢٧ خردادماه) از یارد خرمشهر آغاز می‌شود.

 آغاز بارگیری سکوی فاز ١٩A پارس جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، محسن جزایری، گفت: فردا (پنجشنبه، ٢٧ خردادماه) بارگیری سکوی فاز  ١٩A پارس جنوبی از یارد خرمشهر آغاز می‌شود و با قرارگیری روی به ارج ابوذر ١١٠، روز شنبه (٢٩ خردادماه) به پایان می‌رسد.

وی وزن سکوی فاز  ١٩A پارس جنوبی  را ٢٧٠٠ تن اعلام کرد و افزود: این سکو ظرفیت فراورش یک میلیارد فوت مکعب گاز را دارد.

مدیر پروژه فاز ١٩ پارس جنوبی بخش فراساحل شرکت تأسیسات دریایی با بیان این که عملیات نصب این سکو در موقعیت خلیج فارس نیمه دوم تیرماه انجام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان آبان ماه تولید گاز از سکوی ١٩ش شروع می‌شود. 

بر اساس این گزارش فاز ١٩ پارس جنوبی پیشتاز اجرای طرح‌های جدید توسعه میدان‌های گازی پارس جنوبی است که اردیبهشت ماه امسال شیرین سازی و تزریق گاز شیرین از این فاز به شبکه سراسری انجام شد. 

این پروژه در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تأسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاه‌های فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گازترش، میعانات گازی، آب و سایر ناخالصی‌ها از تأسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می‌شود.

طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت و گاز پارس، در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تأسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت تأسیسات دریایی (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.