در ۲ ماهه اول امسال تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی کشور به مرز ۱۵۸ هزارو ۵۷۱ دستگاه رسید.

۱۵۸ هزار خودرو سواری در ۶۲ روز تولید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال، تولید وانت به ۱۱ هزار و ۳۸۴ دستگاه، تولید کامیون به یک هزار و ۱۶۹ دستگاه؛ تولید اتوبوس به ۵۹ دستگاه و تولید مینی بوس به ۲۹ دستگاه رسیده است.
طی دو ماهه نخست امسال بیشترین آمار خودروهای سواری تولید شده شامل سمند به تعداد ۶۳ هزار و ۴۸۳ دستگاه، مونتاژ پراید (پراید و دوگانه سوز) ۲۵ هزار و ۱۶۴دستگاه؛ پژو ۴۰۵ به تعداد ۲۰ هزار و ۶۷۹دستگاه؛ پژو ۲۰۶ به تعداد ۱۷ هزار و ۲۱ دستگاه؛ پژو پارس به تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۷ دستگاه؛ تیبا X۲۰۰به تعداد ۱۲ هزار و ۹۳ دستگاه گزارش شده است.
همچنین طی دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری MVMبه تعداد ۷ هزار و ۶۳۰ دستگاه؛ تندر ۹۰ به تعداد ۷ هزار و ۲۳ دستگاه؛ پراید نسیم و صبا به تعداد ۶ هزار و ۱۳۲ دستگاه؛ جک و لیفان به تعداد ۴ هزار و ۷ دستگاه؛ دنا به تعداد ۲ هزار و ۹۳۱ دستگاه؛ برلیانس به تعداد ۲ هزار و ۸۸۵ دستگاه؛ (ساندرو) B۹۰ به تعداد ۲ هزار و ۶۷۰ دستگاه تولید شده است.
در این مدت؛ رانا به تعداد یک هزارو ۸۷۵ دستگاه؛ سراتو به تعداد یک هزار و ۶۶۴ دستگاه؛ پارس تندر به تعداد یک هزار و ۵۱۳ دستگاه؛ تیبا X۲۰۰ دوگانه سوز به تعداد ۵۹۱ دستگاه؛ مزدا به تعداد ۴۳۰ دستگاه؛ هایما به تعداد ۳۰۱ دستگاه و تیبا X۱۰۰ به تعداد ۵۳ دستگاه تولید شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.