تعدادی از سناتورهای دموکرات‌ آمریکا، پس از کشتار اخیر اورلاندو، تلاش جدیدی را آغاز کرده‌اند تا با وضع قوانین سختگیرانه‌تر،‌ از شدت و تعداد خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، کم کنند.

تلاش دوباره دموکرات‌ها برای وضع قوانین سختگیرانه‌تر بر حمل سلاح

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، با نوعی قیام اعتراض آمیز در صحن مجلس خواستار برقراری قوانین محدود کننده شدیدتر بر اسلحه شدند. بنا بر گزارش سایت «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا،‌ «کریس مرفی»، سناتور دموکرات از ایالت کنتیکات، در صحن علنی سنا درخواست وضع قوانین شدیدتر در خصوص کنترل سلاح به ویژه برای افرادی که مظنون تروریستی هستند،‌ را مطرح کرد. وی روز چهارشنبه پیش از آغاز اقدام اعتراض‌آمیز خود در صحن کنگره موسوم به «فیلی‌باستر»، اظهار داشت: «من تصمیم دارم در خصوص این مسئله در صحن علنی سنا صحبت کنم و از این نهاد [سنا] می‌خواهم تا به همراه همدیگر، قانونی را به تصویب برسانیم که تروریست‌ها و مظنونان اقدامات تروریستی را از دستیابی به سلاح بازدارد...» برخی دیگر از سناتورهای دموکرات از جمله «پاتریک لیهی» (از ایالت ورمونت)، «بیل نلسون» (از ایالت فلوریدا)، «دیک دوربین» (از ایالت ایلینوی)، «چارلز شومر» (از ایالت نیویورک)، «بن کاردین» (از ایالت مریلند) وی را در این ابتکار عمل اعتراضی، همراهی کردند.
علاوه بر این،‌ هیلاری کلینتون،‌ نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، و نیز «برنی سندرز»، رقیب هم‌حزبی‌اش، نیز از این اقدام سناتورها حمایت کرده‌اند.  در همین زمینه، کلینتون با ارسال توئیتی با این مضمون که باید از خشونت‌ها و حملات مسلحانه جلوگیری کرد و در مقابل آن ایستاد، حمایت خود را از این تلاش‌ها نشان داد. این اقدامات سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که در مرگبارترین تیراندازی و حمله مسلحانه در تاریخ آمریکا، 50 تن در یک باشگاه شبانه، در اورلاندو،‌ کشته شدند.  بنا بر این گزارش، سناتور مورفی،‌ برای تلاش‌هایش در جهت وضع قوانین سختگیرانه‌تر بر خرید و فروش سلاح، شناخته شده است.
یکی از مرگبارترین و هولناک‌ترین حملات مسلحانه در تاریخ آمریکا،‌ چهار سال پیش، در ایالتی که وی نمایندگی آن را بر عهده دارد، در شهر «نیوتاون» رخ داد که طی آن 20 کودک در تیراندازی در مدرسه «سندی هوک»‌، جان خود را از دست دادند. این سناتو پیشرو در کنگره آمریکا می‌گوید: «اصلاً نمی‌توانم بگویم چقدر دشوار است که به چشم‌های مادران و پدران آن کودکان معصوم که جان خودشان را در تیراندازی «سندی هوک»‌ از دست دادند، نگاه کنی و بگویی که پس از گذشت چهار سال از آن حادثه هولناک،‌ هنوز هیچ اقدامی [برای کنترل سلاح] انجام نشده است.»
پس از تیراندازی در اورلاندو، دموکرات‌ها تلاش جدیدی را آغاز کرده‌اند تا فروش سلاح به مظنونان تروریستی ممنوع گردد. 
سال پیش، تلاش‌ها برای تصویب این لایحه، ناکام ماند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.