۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 393530

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود تأکید کرد، مسکو تا کنون هیچ وعده‌ای به کسی درباره سوریه نداده است.

لاوروف: درباره سوریه به کسی قول ندادیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه پنج‌شنبه در رابطه با اظهارات اخیر «جان کری»‌ وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: روسیه درباره سوریه هیچ وعده‌ای به هیچ کس نداده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، جان کری اوایل این هفته اعلام کرده بود روسیه باید درک کند که آمریکا در رابطه با موارد نقض آتش‌بس در سوریه دیگر تحمل و صبر «بسیار اندکی» برایش باقی مانده است.

وزیر خارجه روسیه گفت که از این اظهارات همتای آمریکایی‌اش به شدت متعجب شده و از واشنگتن خواست تا در رابطه با سوریه صبر و تحمل بیشتری به خرج دهد.

بنا بر این گزارش، آتش‌بس سوریه از تاریخ 27 فوریه رسما اجرایی شد اما این آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی‌شود.

لاوروف اوایل ماه جاری میلادی از آمریکا خواسته بود تا گروه‌های شبه‌نظامی به اصطلاح میانه‌رو را متقاعد کند که از مناطقی که نیروهای جبهه النصره در آن حضور دارند، خارج شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه روز گذشته گفت اینکه افراد مدعی تلاش برای دستیابی به راه‌حل صلح در سوریه، موفق نشده‌اند دور میز مذاکرات بنشینند، تقصیر واشنگتن است نه مسکو.

لاوروف افزود، در حال حاضر هیچ پیشرفتی در زمینه سازش سیاسی در سوریه صورت نگرفته چرا که جمع کردن تمام گروه‌ها دور یک میز غیرممکن بوده است.

وی در پایان تأکید کرد: ترکیه‌ای ها اجازه نمی دهد کردها وارد مذاکرات شوند و کمیته عالی مذاکرات نیز از به رسمیت شناختن دیگر گروه‌های مخالف سر باز می‌زند و مدام اصرار دارد تا به عنوان مذاکره کننده اصلی معارضان سوری مطرح باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.