۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 393544

مسئولان رژیم اشغالگر در دومین جمعه ماه مبارک رمضان، صدها شهروند فلسطینی را از ورود به شهر قدس برای به جا آوردن نماز جمعه در مسجد الاقصی منع کردند.

ورود نمازگزاران فلسطینی ممنوع !

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای اشغالگر اسرائیل از ورود مردان زیر 45 سال به قدس با وجود داشتن مجوز لازم، ممانعت کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال کشته شدن 4 صهیونیست در یک عملیات فلسطینی در اوایل ماه جاری میلادی، رژیم اشغالگر محدودیت هایی را برای ورود نمازگزاران فلسطینی به قدس اشغالی قرار داده است.

در همین رابطه سلمان جوهر (42 ساله) که نیروهای اشغالگر از ورود وی به شهر قدس از طریق گذرگاه نظامی قلندیا ممانعت کرده بودند، گفت: از یک ساعت و نیم پیش به این گذرگاه رسیده ام و بارها خواستم از آن عبور کنم اما نیروهای اشغالگر مانع من شدند.

وی افزود: مسئولان رژیم اشغالگر از کدام تسهیلات سخن می گویند در حالیکه مانع اقامه نماز ما در مسجد الاقصی می شوند و گذرگاه های نظامی آنها شاهد تشدید تدابیر امنیتی است و هر کسی را که از آن عبور می کند به دقت بازرسی می کنند.

بر پایه این گزارش، این گذرگاه نظامی صهیونیست ها از ساعات اولیه بامداد امروز شاهد ازدحام جمعیت است و نیروهای اشغالگر به تمامی زنان فلسطینی پس از بازرسی دقیق آنها اجازه دادند که از گذرگاه عبور کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که به فلسطینیان بالای 45 سال ساکن کرانه باختری اجازه می دهد که بدون داشتن مجوز جهت به جا آوردن نماز جمعه وارد قدس و مسجد الاقصی شوند و افراد 35 – 45 سال نیز بایستی مجوز قبلی برای ورود به قدس داشته باشند.

در نوار غزه نیز مسئولان رژیم اشغالگر تنها به افراد مسن اجازه دادند تا برای به جا آوردن نماز جمعه وارد قدس اشغالی شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.