قدس آنلاین - لرستان: تسهیلات ۲۲ درصدی برای واحدهایی که هنوز درگیر مشکلات گذشته هستند و نتوانسته‌اند حساب‌شان را با بانک‌ها تسویه کنند، مناسب و راهگشا نیست.

عدم راهگشایی تسهیلات ۲۲در صد ی برای  احیاء واحدهای صنعتی

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد،  رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند، گفت: ۴۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان تعطیل هستند.

 حسین سلاحورزی اظهار داشت: در شرایطی که تعداد ۴۵ واحد صنعتی لرستان به دلیل عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات دریافتی، از سوی بانک‌ها تملک شده است، باید شرایط ویژه‌ای برای احیاء دوباره‌ی آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: از مجموع واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها در لرستان، تنها ۱۶ مورد فعال و ۲۹ مورد غیر فعال است.

سلاح‌ورزی؛ مشکل تقاضا و فروش محصولات را علاوه بر مشکل نقدینگی از جمله عمده‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد و بیان داشت: به نظر می‌رسد با توجه به بحران قیمت تمام‌شده در بنگاه‌های اقتصادی ایران و لرستان و عدم امکان رقابت با واحدهای مشابه خارجی از نظر قیمت تمام شده، به طور قطع و یقین می‌توان گفت تسهیلات 22 درصدی هیچ گِرِهی از مشکلات واحدهای تولیدی نخواهد گشود.

رییس اتاق خرم‌آباد با تاکید بر پتانسیل بالای واحدهای کوچک و متوسط صنعتی برای ایجاد رونق اقتصادی تصریح کرد: از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان، یک‌هزار و ۲۶۰ مورد جزو واحدهای کوچک هستند و متاسفانه ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به ضرورت بازنگری در اوضاع واحدهای صنعتی و مشکلاتی که از گذشته به ارث برده‌اند اشاره کرد و بیان داشت: مادامی که صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی خیال‌شان از بابت این مشکلات آسوده نباشد، شاید ریسک دریافت دوباره‌ی تسهیلات را نپذیرند.

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و ضرورت تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب آن بیان داشت: تعداد این واحدها در استان لرستان قابل توجه می‌باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان داشت: واقعیت این است که احیاء صنایع و واحدهای تولیدی لرستان اعم از کوچک و متوسط و بزرگ، نیازمند نگاه ویژه و متمایز با استان‌های برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.