دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان افراد قوی‌تر از روحانی دارند، گفت: دولت یازدهم نتواند خواسته اصلاح‌طلبان را به درستی انجام دهد، اصلاح‌طلبان تجدیدنظر می‌کنند.

گزینه‌ای غیر از روحانی / روحانی نتوانسته وعده‌هایش را محقق کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به انتخابات سال 96 و احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی اظهار کرد: آقای روحانی فردی بود که در طیف اصولگرایان فعالیت می‌کرد و عضو جامعه روحانیت مبارز بود، حتی زمانی که در مجلس شورای اسلامی حضور داشت در فراکسیونها و کمیسیونهای اصولگرایی فعالیت می‌کرد.

وی افزود:‌ در انتخابات ریاست جمهوری 92 به علت نبود چهره‌ای که بتواند جریانهای مختلف را جذب کند، اصلاح‌طلبان به دنبال آقای هاشمی بودند و قرار بر این بود که همه اعضای طیف اصلاح‌طلب از وی حمایت کنند اما به دلیل رد صلاحیت هاشمی از سوی شورای نگهبان، در این حالت اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز حمایت از آقای روحانی نداشتند.

فومنی با بیان اینکه روحانی بدون حمایت اصلاح‌طلبان یک میلیون رأی هم نداشت، گفت: روحانی در اصل به یک «رحم اجاره‌ای» شبیه است که اصلاح‌طلبان او را از اصولگرایان معتدل به صورت امانت گرفته‌اند.

وی افزود: از نظر اصلاح‌طلبان دولت روحانی «دولت اجاره‌ای» است. اگر آقای عارف در صحنه انتخابات می‌ماند آقای روحانی قادر نبود آرای اصلاح‌طلبان را از آن خود کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه به سمت نابودی کشیده نشوند و نام اصلاح‌طلبی در تاریخ پاک نشود، ناچار به حمایت از روحانی شدند، ابراز داشت: اگر این دولت (روحانی) نتواند خواسته اصلاح‌طلبان را به درستی اجابت کند، اصلاح‌طلبان نسبت به دیدگاه دولت تجدیدنظر خواهند کرد، زیرا اصلاحات پتانسیلهای بالایی دارد حتی افرادی قوی‌تر از آقای روحانی در این طیف حضور دارند.

فومی در پاسخ به این پرسش که چرا در انتخابات 92 از این پتانسیلهای قوی اصلاح‌طلب استفاده نکردید؟ گفت: به دلیل آسیبهای شدیدی که در سال 88 به جریان اصلاحات وارد شد، این آسیبها باعث شد اصلاح‌طلبان در صحنه عمل محافظه کار شوند و به همین دلیل نمی‌توانستند خیلی عرض اندام کنند.

وی افزود: امروز فضای سیاسی تغییر کرده و اصلاح‌طلبان از حالت ناامیدانه بیرون آمده‌اند و این نوید بخش خوبی است که افراد بهتری را معرفی کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اعلام حمایت از روحانی در انتخابات پیش‌رو را بسیار زود دانست و تاکید کرد: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند از روحانی حمایت کنند باید برای او شرط بگذارند. اگر اصلاح‌طلبان ببیند مردم خواسته دیگری دارند قطعاً به سراغ آن خواهند رفت و به خواسته افراد سیاسی تن نخواهند داد.

فومنی با تاکید براینکه روحانی باید مشکل اقتصادی را حل کرده و به شعارهایی که داده جامه عمل بپوشاند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور باید توضیح دهد در چند سالی که ریاست قوه مجریه را عهده‌دار بوده، چه کرده است؟

وی افزود: نتایج مذاکرات باید در بین مردم لمس شود ولی تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و در حد شعار باقی مانده‌ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.