عضو کمیسیون امنیت ملی از ارائه طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری با امضای ۱۵ نماینده به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری کلید خورد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب از ارائه طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری با امضای 15 تن از وکلای ملت به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

وی افزود: این طرح به دنبال تحقیق و تفحص از دستگاه های حقوقی دولت در قبال احقاق حقوق دولت و اتباع ایرانی نسبت به دولت آمریکا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جزئیات طرح تحقیق و تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، افزود: زمانی چالش بین ایران و آمریکا نظامی و پس از آن اقتصادی شد و در حال حاضر این چالش به چالش حقوقی بدل شده است.

این نماینده با بیان اینکه آمریکایی‌ها وارد فاز چالش حقوقی با ایران شده‌اند: هدف آمریکایی ها از این چالش این است که اموال ایرانی بلوکه شده و به ایران بازنگردد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمارهای منتشر شده درباره حقوق ایرانیان در خارج از مرزها آمارهای قابل دفاع نیست، تصریح کرد: در حال حاضر آمریکایی‌ها 60 میلیارد دلار علیه ایران حکم حقوقی گرفته‌اند و این در حالی است که ایران تنها توانسته 6 میلیارد دلار حکم حقوقی علیه آمریکا کسب کند.

وی با بیان اینکه بخش از این تحقیق و تفحص مذکور از قوه قضاییه انجام می‌شود، در پایان گفت: طی سال‌های گذشته قوانینی بر عهده قوه قضاییه در راستای احقاق حقوق ملت نظیر «الزام دولت به پیگیری حقوق جانباران شیمیایی»‌، «پیگیری حقوق 17 هزار ایرانی قربانی ترور» و «پیگیری حقوق ایرانیان قربانی توسط کشورهای اشغالگر»، گذاشته شده بود و در این راستا قرار بود یک شعبه در قوه قضایی در این موارد اقامه دعوی کند، بنابراین ما با این تحقیق و تفحص می‌کوشیم تا ببینیم جنگاوران ما در جنگ چالش حقوقی با آمریکا تاکنون چکار کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.