نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم در صورت بدعهدیهای آمریکا در ارتباط با برجام به وظیفه انقلابی‌اش عمل می‌کند.

 برجام را پشت تریبون مجلس آتش می‌زنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 30 خرداد)خانه ملت در نطق میان‌دستور خود اظهار کرد: فرمایشات صریح و روشن مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین نظام همه ما را به بازنگری در نوع تحلیل در امور اقتصادی فرا می‌خواند؛ ایشان مشکلات اقتصادی را ناشی از عملکرد دولت فعلی و دو دولت گذشته دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است مجلس برای دولت ریل‌گذاری کند، مکلفیم تا بررسی جامع و کاملی از آن داشته باشیم، گفت: اگر ایرادات به قانون‌گذاری مربوط است، نسبت به اصلاح آن اقدام و مقداری که به بخش نظارت مربوط می‌شود بدون ملاحظه از احدی، باید انجام وظیفه کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس با بیان اینکه  لازمه حفظ اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر توسعه همه‌جانبه همراه با اجرای عدالت، حفظ اتحاد و یکپارچگی مردم، تبعیت از رهبر معظم انقلاب، میزان قرار دادن مبانی دینی، هشیاری در برابر پروژه نفوذ دشمن به خصوص در بخش فرهنگ دینی و عمومی مردم و در یک کلام با معیارهای نظام اسلامی، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است، گفت:  ملتی که دشمن خود را نشناسد و با ترفندهای او در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آشنا نباشد، محکوم به شکست است.

کوهکن افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در هر مناسبتی، به تبیین و گوشزد ابعاد مختلف دشمنی رژیم استکباری حاکم بر امریکا می‌پردازد و با اقتدار تمام در هر مقطعی، سیاستهای خارجی این رژیم سلطه‌گر را به چالش جدی می‌کشد و آنها را منفعل می‌سازد، به چیزی غیر از سربلندی، استقلال و پیشرفت کشور در سایه اسلام و توانمندیهای ملت فکر نمی‌کنند، تأکید کرد: مجلس دهم در صورت بدعهدیهای امریکا در ارتباط با برجام به وظیفه انقلابی و الهی خود عمل خواهد کرد و خواب پریشان این رژیم را که فکر می‌کرد با روی کار آمدن مجلس دهم، این مجلس سیاست سازش را در پیش خواهد گرفت، بی‌تعبیر خواهد گذاشت.

وی افزود: مجلس دهم در صورت پیمان‌شکنی رئیس‌جمهور امریکا درباره برجام، محل آتش زدن این سند در پشت همین تریبون و در مقابل چشمان جهانیان خواهد بود؛ مگر ما فراموش کرده‌ایم که در مقابل زیاده‌خواهیهای امریکا هر کجا که با اقتدار و استقامت ایستاده‌ایم، این آنها بوده‌اند که کوتاه آمده‌اند. 

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: دولت موضوع شعار سال را که در سالهای اخیر در حوزه مسائل اقتصادی بوده، در قالب چند وزارتخانه اقتصادی نبیند، وزارت آموزش و پرورش در محتوای کتب درسی نگاهی مبتنی بر روش اداره امور براساس اعتماد به توانمندیهای داخلی برای فرزندان این آب و خاک نهادینه کند، وزارت علوم برای تبدیل این مهم به یک باور با استناد به ادله مقبول و کارشناسانه برای قشر دانشجو در پایان‌نامه‌ها و دستورهای تحقیقات، پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی تدبیر کند.

کوهکن ابراز کرد: این فهمیدن عمق نگاه رهبری نیست که پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را تنها در چند راهکار کوتاه‌مدت آن هم تنها برای سازمانها و وزارتخانه‌های اقتصادی بدانیم. آفت نگرفتن تصمیمات شجاعانه و کارشناسانه اقتصادی در دولتهای فعلی و قبلی نگاهی محافظه‌‌کارانه برای حفظ خود بوده است. اگرچه با نیت بودن و ماندن برای ادامه خدمت تحلیل شود.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: امروز تغییر و اصلاح نگاه مدیران کشور در تمام سطوح و رده‌ها در ارتباط با واقعیتهای اقتصادی کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ در حالیکه در سال جاری در حدود 90 درصد بودجه جاری است و معلوم نیست برای اتمام حدود 500 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور با سالی حدود 22 هزار میلیارد تومان چه می‌خواهیم انجام دهیم، همچنان پراشتها، مطالبه پروژه‌های جدید و تعهدات جدید را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که برای نجات اقتصاد کشور تصمیمات شجاعانه در این بخش گرفته شود و مقتدرانه مدیران کشور را از صدر تا ذیل همراه با این نگرش کنیم؟ 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    1 0
    به قيافه ه نمياد دلسوز باشي
  • احمد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    آقای کوهکن تو فعلا وضعیت زمینها و ساختمانهاتو مشخص کن بعد برجامو آتش بزن مگه نه!!!!!!!!!!!!!!!