قدس آنلاین- سعید کوشافر: صبح که از خانه خارج می‌شد کلاغی روی بام خانه آواز می‌خواند، همسرش سرش را از پنجره خانه بیرون آورد و گفت: مرد امروز خبرهای خوشی به دستت می‌رسد، مادرم می‌گفت هر وقت صبح کلاغ روی پشت‌بام خانه‌ای قار قار کند یعنی خبرهای خوبی در راه است.

پایان کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی از مردم نیشابور در البرز

مرد اول صبح سری به مزرعه زد و سپس راهی گاوداری شد، او این زمین را از پدرش به ارث برده بود و توانسته بود طی 20 سال تلاش و زحمت یک گاوداری هم بر آنها بیفزاید، هر چند که این روزها کسب درآمد آنهم از راه حلال و بویژه کشاورزی و دامداری خیلی سخت شده بود اما او همیشه خدا را شاکر بود.

به گاوداری که رسید، کارگرش دوان دوان جلو آمد و گفت: که دیشب گاوی که آبستن بود بدون هیچ مشکلی زایمان کرد و دامپزشک هم اول وقت آمده و سلامت ماده گاو و گوساله را تأیید کرده است.

مرد میانسال گمان می‌کرد این همان خوش خبری است که منتظرش بود، پولی را از میان پولهایش جدا کرد و در جیب پیراهنش گذاشت تا در اولین صندوق صدقات بیندازد. ساعتی در گاوداری چرخید و دستورات لازم به کارگرها داد. ماشین حمل شیر رسید و بعد از تحویل شیرهای آنروز راه افتاد تا برای ناهار به منزل برود، خوشحال بود، امسال آفت به گندمها و جوهایش نزده بود، باران خوب و به موقع باریده بود و طوفان و سیل هم به او خسارت نزده بود، در همین افکار بود که موبایلش زنگ خورد و خودرواش را متوقف کرد.

شماره ناشناس بود، احساس کرد این باید تکمیل کننده خبرهای خوشی باشد که در راه است. آنسوی خط زنی بود که پس از یک احوالپرسی گرم خودش را یکی از مسؤولان شرکت همراه اول معرفی کرد و اقدام به چک کردن شماره همراه مرد کرد، همه چیز راست بود و شماره‌ای که زن می‌خواند شماره همراه مرد میانسال بود، او سپس اسم و مشخصات مردم را پرسید و به او گفت که اگر در حال رانندگی یا کار خطرناکی هستید، اندکی توقف کنید، روی یک صندلی بنشینید و سپس با صدایی بلند و شاد گفت که شما برنده 50 میلیون ریال وجه نقد و یک سفر به عتبات عالیات در قرعه کشی ماهانه همراه اول شده‌اید و بعد لحظاتی مکث کرد.

مرد میانسال در پوستش نمی‌گنجید زبانش بند آمده بود، باورش نمی‌شد که خبر خوب این باشد. زن لحظاتی بعد از مرد خواست که منتظر باشد تا مدیرعامل شرکت با او صحبت کند، تلفن به جایی وصل شد و مردی گوشی را برداشت. زن به مرد گفت که پشت خط آقایی است که برنده قرعه کشی این ماه شده است و سپس تماس زن قطع شد و مردی که بسیار باطمأنینه سخن می‌گفت رشته کلام را بدست گرفت و او هم به مرد میانسال تبریک گفت و بیان داشت که همراه اول قصد دارد با پرداخت سریع جایزه نقدی و اعزام با اولین تور خاطره خوبی در ذهن همراهانش بر جای گذارد. او سپس گفت که تا لحظاتی دیگر یک مصاحبه رادیویی با شما می‌شود و شما آماده باشید تا حس و حالتان را بیان کنید و سپس جایزه نقدی تقدیم شما می‌شود و با حضور در نمایندگی همراه اول شهرتان به یکی از تورهای معتبر معرفی شده و در اولین اعزام راهی عتبات خواهید شد و سپس تماس قطع شد.

مرد حیران مانده بود، غرق در شادی بود، از سویی مدتها بود آرزوی زیارت عتبات داشت و تحقق نمی‌شد، از سوی دیگر خبرهای خوشی که امروز یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند، خواست با خانه‌اش تماس بگیرد و آنها را هم شریک شادی خود کند، اما خاطرش رسید که باید منتظر تماس برای مصاحبه رادیویی باشد.

هنوز افکارش را جمع و جور نکرده و جملات را در ذهنش ردیف نکرده بود که موبایلش زنگ خورد، آنسوی خط خانمی بود که ادعا می‌کرد از رادیو تماس می‌گیرد و او اکنون روی خط است و به صورت زنده مصاحبه آنها پخش می‌شود و سپس چند پرسش درباره حس و حالش و و درباره رضایت از همراه اول پرسید و بعد تماس قطع شده مرد میانسال دیگر داشت سخنانش را برای بیان کردن این خبر خوش در جمع خانواده آماده می‌کرد که تماس بعدی هم برقرار شد، مرد که دیگر خودش را برنده 50 میلیون نقدی و سفر عتبات می‌دانست مطمئن بود تماس از سوی همراه اول است و همینطور هم بود، مردی دیگر پشت خط بود که گفت از امور مالی همراه اول است و مرد باید به یک شعبه عابربانک مراجعه کند، مرد نیم نگاهی به اطراف انداخت، همان نزدیکی یک شعبه بانک بود که اتفاقاً عابربانک هم داشت، بلافاصله در مقابل عابربانک حاضر شده و کارتش را در دستگاه قرار داد، مرد دستوراتی را صادر کرد و او هم مو به مو اجرا، دقایقی بعد، مرد پشت خط گفت که ممنونم و کار شما به پایان رسید، لحظاتی دیگر پول در حساب شماست و تماس را قطع کرد.

مرد با شادی و شور راهی خانه شد، در این مدت آنقدر با سرعت می‌راند که سریعتر به خانه برسد که توجهی به گوشی‌اش نداشت، او به محض ورود به خانه و رودررو شدن با همسرش به شرح اخبار خوش که آنروز که برایش رخ داده بود پرداخت و همسر و فرزندانش به مرد تبریک گفتند.

مرد حالا اندکی آرامتر شده بود، دوباره به گوشی‌اش نگاهی انداخت چند پیامک از بانک آمده بود، حتماً پیامک واریز پول است، پیامکها را چک کرد، اما در میان پیامکها خبری از واریز نبود بلکه تنها در متن این پیامکها برداشت بود و خالی شدن حسابش با تمام موجودی آن.

مرد تعجب کرده بود و باورش نمی‌شد، احساس کرد شاید اشتباهی رخ داده، با شماره‌هایی که به او زنگ زده بودند تماس گرفت، اما هیچ کس پاسخگو نبود، ماجرا را برای اعضای خانواده بازگو کرد، آنها هم سردرنیاوردند، اما پسر بزرگش که از همان اول هم مشکوک بود گفت که باید هر چه سریعتر به بانک برویم، بلافاصله راهی بانک شدند و آنجا بود که فهمیدند با تنظیمات انجام شده توسط مرد میانسال آنها به رمز دوم حساب دست یافته و با این صورت حساب را خالی کرده‌اند.

مرد احساس خیلی بدی داشت، فریب بزرگی خورده بود و پس انداز چند سالش را باخته بود پس راهی دادگستری شد برای ثبت شکایت و پیگیری پرونده، او نفر چهارمی بود که به این شیوه حسابش خالی شده بود و البته حساب او پر پول‌ترین حساب در بین آن‌ها.

اما این پرونده به تیمی عملیاتی و کارکشته سپرده شد، آنها در استعلام استانی و کشوری دریافتند که این شیوه کلاهبرداری و سرقت کار تیمی حرفه‌ای است که هنوز مکان آنها مشخص نیست اما این پایان کار نبود.

تیم عملیاتی پلیس تحقیقات خود را شروع کرد و طی بررسی‌های فنی و پلیسی توانستند رد اعضای این باند کلاهبرداری را در مرکز کشور بزنند، آنها که سوژه‌های خود را از سراسر کشور انتخاب می‌کردند، اکنون در استان البرز مخفی شده بودند.

خانه‌ای اجاره‌ای و دو مرد و دو زن تمام امکانات و اعضای این باند کلاهبرداری بود که البته با تعداد بسیاری سیم کارت همراه اول هم پشتیبانی می‌شدند.

مردان پلیس نیابت قضایی گرفته و راهی محل اختفای این مجرمان شدند، ابتدا مکان مورد نظر را بصورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و پس از مدتی و در حالیکه تمام متهمان در مکان حضور داشتند با یک عملیات ضربتی راه فرد را بر آنها بسته و هر چهار نفر را در تله خود گرفتار کردند.

آنها مانند هر متهمی ابتدا راه انکار را در پیش گرفتند اما این مستندات و دلایل متقن مأموران زبده پلیس بود که زبان آنها را به اعتراف باز کرد.

در همین راستا سرهنگ آقابیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: باند حرفه‌ای کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در قرعه کشی همراه اول توسط پلیس شهرستان نیشابور متلاشی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری با شگرد تماس با شهروندان و اعلام برنده شدن در قرعه کشی همراه اول تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

سرهنگ اکبر آقابیگی افزود: در بررسی اظهارات افراد مالباخته مشخص شد فرد کلاهبردار با مالباخته تماس گرفته و با اعلام اینکه شما در قرعه کشی همراه اول برنده مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد و سفر به عتبات عالیات شده‌اید پس از جلب اعتماد وی را به سمت عابربانک هدایت و با انجام یک سری مراحل حسابش را خالی کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی هنگام بررسی این پرونده و استعلام از پلیس آگاهی استان دریافتند که متهمان با استفاده از همین شیوه در استان‌های دیگری نیز کلاهبرداری داشته‌اند.

سرهنگ آقابیگی تشریح کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات فنی با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی مخفیگاه این باند چهار نفره کلاهبرداری (دو زن و دو مرد) در استان البرز شناسایی و با اخذ نیابت قضایی آنها را در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد زیادی کارت عابر بانک کشف کردند.

وی اظهار داشت: متهمان به نام‌های رضا، محمد، زهره و طیبه در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اعلام کردند با سوءاستفاده از عدم آگاهی شهروندان با وعده برنده شدن 50 میلیون ریالی در مراسم قرعه کشی همراه اول و سفر عتبات عالیات تاکنون از چهار نفر در شهر نیشابور به  مبلغ 800 میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شاکیان مرتبط با این پرونده از دیگر شهرهای استان خراسان رضوی و استان‌های قم، البرز، تهران رو به افزایش است خاطرنشان کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ آقابیگی از شهروندان خواست تا در صورت شکایت مشابه به آدرس پلیس آگاهی واقع در خیابان رحمت مراجعه یا با شماره تلفن 43354118- 051 جهت پیگیری پرونده تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.