۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 394790

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو انسولین را دارویی حساس در مقابل گرما و یخ زدگی خواند و گفت: باید در فصل گرما به شرایط نگه داری آن توجه کرد.

مراقب انسولین در فصل گرم باشید

به گزارش قدس آنلاین،علی واشقانی فراهانی رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در گفت و گو باباشگاه خبرنگاران جوان؛ انسولین را از مهمترین و پرمصرف ترین داروها خواند و گفت: داروهای بیولوژیک همچون انسولین ها نسبت به شرایط نگهداری حساسند بنابراین توجه به شرایط نگه داری آن در فصل گرما، به علت تاثیر در میزان اثربخشی، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه هرفرد قبل از استفاده از دارو باید اطلاعات مربوط به آن را مطالعه کند، افزود:توصیه می شود که قبل از مصرف هر دارو از جمله انسولین، برگه راهنمای آن به دقت مطالعه شود.
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو عنوان کرد:  گرم شدن بیش از حد مجاز و یخ زدگی انسولین می تواند اثر نامطلوبی بر ساختار دارو وارد کند و موجب بی اثر شدن آن و حتی گاهی اثرات ناخواسته دارویی شود از طرفی انسولین های موجود در بازار دارویی کشور باید در دمای 2 تا هشت درجه سانتیگراد؛ شرایط نگهداری در یخچال ،نگهداری شوند.
واشقانی فراهانی در خصوص مشکلاتی که در صورت نگهداری داروها در یخچال ایجاد می شود، بیان کرد: برخی شرکت های تولید کننده انسولین، محصولاتی را تولید کرده اند که به صورت محدود؛ معمولا یک ماه ،قابلیت نگهداری در دمای اتاق یعنی دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد را داشته باشند.
وی توضیح داد: تاریخ انقضای دارو از زمان خروج از یخچال، یک ماه است؛ بنابراین لازم است زمان دقیق خروج از یخچال ثبت و نگهداری شود و دارو بعد از زمان مجاز مورد استفاده قرار نگیرد.
رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو یادآور شد:همچنین باید به حساسیت انسولین در مقابل نور توجه داشت و آن را دور از نور نگهداری کرد. برای این کار می توان دارو را در جعبه آن نگهداشت یا با استفاده از در پوش مخصوص در نوع قلمی، دارو را از نور محافظت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.