قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: در سال گذشته خدمات آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به افراد در ۲ بخش دولتی و خصوصی در استان بیش از سه میلیون و ۸۶۵ هزار نفر ساعت بوده است.

سه میلیون و ۸۶۵ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه ای ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، رضا نصری با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در دو بخش دولتی و خصوصی به علاقه مندان ارائه می شود، اظهارداشت: در سه ماهه اول سال جاری، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای به میزان 748 هزار و 879 نفر ساعت (2 هزار و 822 نفر دوره) به علاقه مندان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه 136 حرفه فنی در مراکز دولتی و خصوصی استان آموزش داده می شود، افزود: هم اینک این اداره کل با 14 مرکز فعال و کاملا مجهز، آموزش های فنی و حرفه ای را با توجه به نیاز به علاقه مندان به فراگیری در این استان ارائه می دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام به آموزش 89 رشته در مراکز ثابت فنی حرفه ای، شهری، بخش روستایی، ندامتگاه، پادگان ها، سیار شهری و عشایری، کار و اصناف، استاد و شاگردی و دانشگاه ها در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: توسعه و رشد آموزش فنی و حرفه ای در شرایط کنونی کشور اهمیت بسیاری دارد و این آموزش های مهارتی می تواند با حذف مشاغل کاذب زمینه ایجاد شغل و درآمد پایدار را فراهم کند.

رضا نصری با بیان این مطلب که 150 مربی فنی و حرفه ای رسمی و غیر رسمی در بخش دولتی استان ایلام مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: 220 آموزشگاه خصوصی نیز در سطح استان ثبت شده اند که از این تعداد، 193 آموزشگاه فعال است که حدود 400 مربی نیز در این آموزشگاه ها مشغول تدریس هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.