۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: 394958

خسرو معتضد

حکایت ناتمام بی‌مهری با بی‌مسکن‌ها

در روز ۲۸ آذر پارسال که برای ایراد سخنرانی به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی دعوت شده بودم، نهایت محبت و اکرام را در حقم بجا آوردند و کارشناسان محترم و برجسته راه‌آهن از سخنرانی‌ام که درباره تاریخچه راه‌آهن ایران در قرن نوزدهم و بیستم از عصر ناصری تا پایان عصر پهلوی بود، استقبال شایانی کردند.

در پایان به یکی از مشاوران محترم وزیر راه و شهرسازی گفتم: من جناب آقای مهندس آخوندی را در عمرم نه دیده‌ام و نه می‌شناسم. با ایشان هیچ گونه غرض و دشمنی شخصی ندارم. ضمن تشکر از محبت وزارت محترم راه و شهرسازی که امروز مرا برای سخنرانی دعوت کردید و با دوستان فرهیخته کارشناس و مدیران برجسته راه‌آهن آشنا شدم، از قول من به ایشان بگویید تا زمانی که مسکن مهر را می‌کوبید، علیه شما قلم خواهم زد، زیرا مسکن مهر تا آنجا که در توان دولت قبلی بود، عده زیادی را خانه‌دار کرد و به پریشان خاطری هزاران خانواده خاتمه داد و از اقدام‌های انسانی بسیار ارزنده دولت سابق بود که در حقیقت اجرای خواسته حضرت امام راحل و در ادامه تشکیل بنیاد مسکن عصر امام بود. حال بفرمایید در طول این دو سال و نیم چه کرده‌اید و برای خانه دار کردن مردم، جز وعده‌های مبهم و غیرقابل اجرا، چه گلی به سر مردم بی‌خانمان زده‌اید؟ چرا نام نیک گذشتگان را خراب می‌کنید؟ واقعاً معتقدید مسکن مهر هیچ بخش مثبتی نداشته است؟

مشاور محترم ایشان چیزی نگفت و به طور تلویحی قول داد عرایض مرا به حضور جناب وزیر که «از محنت مرم بی‌خبرند» و گویا در این کشور زندگی نمی‌کنند، برساند. وزیری که از بس مرفه و ثروتمند است، مردم را نمی‌بیند. از قرار، این پیام نرسیده یا اگر رسیده در روحیه ایشان تأثیر نبخشیده است.

در آخرین دیدار آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب با وزیران، ایشان با همان ادبیات ظریف خاص خودشان خطاب به آقای مهندس آخوندی روی کرده، پرسیدند « خرید 138 هواپیما از ایرباس فرانسه گرچه مهم است، اما آیا واجب است و از اولویت‌ها به شمار می‌رود؟» بر این پرسش این نکات را می‌توان افزود، راستی آیا چون امارات متحده عربی و قطر و بحرین و کویت و عمان هواپیماهای پیشرفته‌ای دارند که تا قاره آمریکا را پوشش می‌دهد، ایران هم باید اولویت معاملات را به خرید هواپیماهای ایرباس و بویینگ بدهد؟

در این کشور که هنوز کوره راه‌های دوران سلاجقه و خوارزمشاهیان دیده می‌شود و مردم گاهی هنگام عبور از پل‌هایی که باید دست روی قرقره بگیرند، انگشتان خود را از دست می‌دهند، آیا 118 یا 138 هواپیمای 380-A و 350A تا این حد لازم است؟ چه می‌شد اگر از 10 یا بیست یا چهل فروند شروع می‌کردید و به 138 فروند می‌رسیدید؟ مگر هواپیمایی یونکرس که از تهران به دور دنیا سفر می‌کرد، در سال 1307 چند هواپیما به ایران آورد؟ هشت فروند یا 10 فروند.

مگر هواپیمایی ملی ایران که همه تصدیق می‌کنند در اواخر دهه 1350 از منظم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان شناخته می‌شد، با چند طیاره کار خود را در سال 1340 آغاز کرد؟ با سه چهار فروند ملخی و دو سه جت.

از آقای وزیر راه و شهرسازی در طول سه سال گذشته هیچ هنری دیده نشده است. ایشان در هر فرصت طرح مسکن مهر را مورد حمله قرار می‌دهند و کم کاری وزارتخانه‌شان را در سه سال اخیر به پای دولت قبل می‌گذارند. من با مهندس نیکزاد جز سه چهار بار که یک بار او را در دفترش دیدم تا درباره تقلبات آژانس‌های فروش مسکن به مردم با او صحبت کنم و ناله‌ها و شکایات مردم را به دست او دادم و دو سه بار که او را در محافل و مجالس ترحیم و سخنرانی دیده و سلام و علیکی کرده‌ام، آشنایی چندانی ندارم، ولی او با فداکاری در خور تحسین، هزاران مسکن مهر را به پایان رساند و اکنون نیز اگر دولت از او بخواهد، طرح مسکن مهر را ادامه دهد، مسلماً موفقانه و پیروزمندانه آن را به پایان خواهد رساند. فداکاری‌های او از یاد نرفتنی است.

در این چند روزه که مهندس آخوندی که تصور می‌کند به علت نفوذ خانوادگی، مقامش همیشگی است، بار دیگر به مسکن مهر حمله کرد و آن را فاجعه آمیز خواند. مردم اما پاسخش را خوب دادند. یکی از خوانندگان روزنامه‌ای نوشت، در این سه سال شما چه کردید؟ از یک پروژه نام ببرید که آن را به پایان رساندید، در حالی که در دولت گذشته صدها پروژه راه و ارتباطات و راه‌آهن و نیز مسکن مهر به پایان رسید؟

آن طور که من استنباط می‌کنم، مهندس آخوندی یک مهندس معمار و آرشیتکت هنرمند و برجسته است، اما در زمینه اداره یک وزارتخانه و شیوه برقراری ارتباط با مردم و جلب رضایت آنان هیچ تجربه، ممارست و اطلاعات و روابط عمومی ندارد و سخنان او مردم را عصبانی می‌کند. نگاهی به فهرست خانه‌ها و آپارتمان‌های آماده فروش در سایتی به نام «دیوار» در اینترنت یا در صفحات مسکن نیازمندی‌های روزنامه‌ها بیفکنید، ببینید سیر افزایش قیمت خانه‌های کلنگی و آپارتمان‌های نوساز یا کهنه به چه بهای وحشتناک و باورنکردنی رسیده است. از 200 میلیون تومان کمتر نیست، آخر همه مردم ایران که مانند آقای مهندس آخوندی دارای خانه ویلایی نیستند. آخر همه مردم که مانند مدیر سابق بیمه مرکزی و رئیس بانک رفاه کارگران و رئیس صندوق ذخیره ملی حقوق‌های بالای هفتاد هشتاد میلیون و صد میلیون نمی‌گیرند، باور کنید مردم به جای اشک، خون می‌بارند.

آقای آخوندی از آرشیتکت‌های برجسته کشور است. ایشان سازنده عمارت اهرام ثلاثه به جای مجلس شورای اسلامی ایران است. ساختمانی که وقتی آن را با ساختمان قدیمی مجلس شورای ملی (بهارستان) که در سال 1309 و 1310 به وسیله معماران آلمانی به جای ساختمان مرحوم سپهسالار مشیر الدوله قزوینی با الهام از ساختمان‌های تخت جمشید از نو ساخته شد، سبب سربلندی هر ایرانی شد (ساختمان قدیمی را عرض می‌کنم، نه بنای هرم کئوپس و کفرن و میکرونوس در محوطه مجلس شورای ملی سابق در باغ بهارستان را) امروز هم بنای قدیم موجب افتخار است. چرا ایشان دنبال هنر اصلی خود نمی‌رود؟ چرا هر روز با عنوان کردن مطالبی مانند «سازندگان مسکن مهر سوسیالیست(!) بوده‌اند و خواسته‌اند طبقات پایین را راضی کنند (راستی چه کار خوبی می‌کرده‌اند)» و کمونیست خواندن مخالفان، و طرح‌های هرگز اجرا نشده خودشان موجب خنده مردم می‌شوند. به نظر من ایشان باید کمی مطالعه کنند و جامعه ایران را بشناسند.  مردم عادی قدرت بازپس دادن اقساط وام‌های 160 میلیونی را ندارند. مردم نمی‌توانند اقساط یک میلیون و دویست هزار تومان بدهند. ایشان هر از چند گاه مردمی را که گناه آنان نداشتن خانه و بی‌پولی است، مورد توهین قرار می‌دهند.

فضای ایران را با اروپا اشتباه می‌گیرند. نمونه‌اش همان اهرام ثلاثه که برای مجلس ساختند، اگر شما به یک عرب عربستان یا مصری بگویید می‌خواهم ساختمان مجلس شما را با الگوگیری از معماری تخت جمشید بسازم، گیوه از پای درآورده، مدت‌ها شما را تعقیب کرده و به سویتان سنگ پرتاب خواهد کرد.

ایشان این هنر را به کار بستند و آب از آب تکان نخورد. حال باید خدمتشان عرض کنیم مسکن مهر ولو ناقص (ناقص به علت کم کاری عمدی وزارت راه و شهرسازی در این سه سال) عده زیادی از ناراضیان از دولت و حاکمیت را کاست و راضی و شکرگزارشان کرد. چه خدمتی بالاتر از این؟ در بیابان خانه ساختن هم هنر ملت ایران است و متأسفانه نه رئیس دولت و نه وزیر مسکن ایشان هیچ تاریخ ایران را نمی‌خوانند و نمی‌دانند و الا این اظهارات عجیب و غریب را نمی‌کردند. دست کشیدن از مسکن مهر 30 هزار کارگر کوره پز خانه‌ها را، بنا به گفته آقای غلامرضا عباسی، رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پز خانه‌ها، بیکار کرد.  تولید یک چهارم شده و از 400 کوره پز خانه فقط 50 عدد نیمه فعال است، همین طور در سایر رشته‌های ساختمانی؛ سر وزارت مسکن سلامت!

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 0
    با سلام و تشکر از خبرگزاری فهیم قدس انلاین بابت انتشار اخبار مسکن مهر که حرف دل اکثریت مستضعفین جامعه میباشد و چه نیکو کار و پسندیده امری بود این مسکن مهر و متاسفانه در دولت اصلاح طلبان و تدبیر گرایان تدبیری برای خانه دار کردن مردم ضعیف انجام نشد و فقط و فقط به فکر پولدار کردن بیشتر مرفهین بی درد است!!!
  • محمدرضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    1 0
    باسلام وخسته نباشید.چطور برای مدیران بی کفایت و بی شرفتون پول های انچنانی دارید حقوق بدید بعد برای یه طرح به این مهمی بودجه ندارید.خوبه همه پولشم از مردم بدبخت میگیرید بعد منت هم میزارید سرمون که کلی خونه بهتون دادیم واقعا هر روز که از خاب بلند میشم ازین که تو همچین کشوری به دنیا اومدم واسه خودم متاسف میشم.
  • سوری IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    2 0
    سلام واقعا حرف درست و بجایی زدید جناب وزیر نمیدونه که ما با چه مشقتی این پولها رو جمع کردیم برای مسکن مهر ریختیم من که همش قرض کردن ودارم قصد میدم برای خونه ای که هنوز تحویل نگرفتیم
  • فرهاد نیا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    1 0
    سلام وممنون از درج نظرات . این وزیر پشتوانه محکمی داره که حتی از خدا هم نمیترسه فکر میکنه خداروهم با پول میخره .هرچند این انخاب دولت تدبیر وامید که فقط میخواستن رای بیارن شعار میدادن .رسانه ها هم اگر در راه وهمیاری اینها در ظلم به مردم نباشن .باید کرکره شان را پایین بکشند . چون میشوند یا طرفدار یا حامی دولت قبل .فقط برای نمونه یک کار در طی این مدت که مردم حتی احساس کرده باشن که دولت انجام داده رو برای رفاه مردم بیان کنند .فقط برای مدیران وابسته به خودشان خوب بودند وبس که دیگر همه دنیا فیشهایشان را دیدند . فقط تهمت زدن بلدن و سیاه نمایی دولت قبل .کاری که اینها با مردم کردن در تاریخ بی نظیره.انهم از برجام که فقط حرف بود ومعلوم شد که انهم فقط برای تبلیغات انتخابات بود.تا دولت محلتش تمام نشود این وضع بهتر نخواهد شد.
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    3 0
    شما میگی پیامی بنویس که با آموزه های دینی مغایر نباشه.آخه مشتی کجای دین میگه دروغ خوبه که مسئولین پشت هم به مردم دروغ میگن؟کجای دین آزار و اذیت رو حلال اعلام کرده.چرا با یه مسکن مهر ناقابل وجدانشون رو به حراج میزارن.من متقاضی مسکن مهرم ولی حاضرم پول توجیبی هم به مسئولین دولتی و امثال آخوندی بدم که یک موقع محتاج نمونن.ما مردم ایران نباید گله کنیم ازین دولت.چون گلی بوده که خودمون به سر خودمون زدیم.خرداد 96 منتظر مردم بمونن!!
  • رجبی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام و تشکر از همراهی و همدلی شما عزیزان آقای آخوندی با توجه به شرایط زندگی خودش به مردم نگاه میکنه لطفا نمیخواد بشینه برای برنامه ماه عسل گریه کنه کافیه گرفتاری مردمی که هست ونیستشون را بخاطر عدم توجه ایشان به مسکن مهراز دست دادند ببینه بعد باید خون گریه کنه که وظیفه اش را خوب انجام نداده وهزاران نفر را آواره وبی خانمان کرده .
  • حیدریان IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    تا زمانی که امثال آقایانی مثل آخوندی سر کار باشن ما باید قید خونه دار شدن رو بزنیم اما دیر نمیشه قطعا چوب این بی مسئولیتی ها شون رو در قبآل مردم خواهند خورد
  • شفیقه IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    من دیگه کم آوردم خواهش میکنم یه فکری به حال و روز ما مسکن مهری ها بکنید،خداروخوش نمیاد ما زیر بار اینهمه قرض بریم،خواهشا هرچه زودتر خونه های ما رو تحویل بدین
  • فرهاد نیا2 IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام لطفن بجای تک تک متقاضیان مسکن مهر از اقای معتضدی تشکر کنید بخاطر حمایتشان واینکه مردم دعا گویشان هستن نه ایشان تمام افرادی که بحق از این طرح ملی خانه دارشدن قشر ضعیف و کم درامد که شاید دربینشان مدیران مخلص ودلسوز و بی ادعا هم هست که مثل سایرمدیران نبوده فقط وفقط قصدشان خدمت رسانی ودرامدحلال برای خانواده بوده ورضایخدا.که متاسفانه در این دولت خیلی کمچنین مدیرانی هستن در راس امر که بفکر خدمت مردم هستن وبیشتر بفکر حزب وگروه سیاسی خودشان و خواسته های اربابانشان هستن و میخواهند انها راضی باشن نه مردم مملکتشان.راستی اگر رهبر و یا سپاه نبود چه بسر این ملت میامد .هر چند که اینها در پستو همه را بگردن دوستداران ملت میدانند اما جرات گفتن علنی ندارن اما با عملکردشان میخواهند مردم از نظام رو گردان شوند.
  • عفت متقاضی مسکن مهر IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    اقای وزیری که در کاخ زندگی میکنند .چطورمیتوانند درد مردمی که بابدبختی پول ساخت مسکنشان را جور کرده اند درک کند ؟هر بار با جملات توهین امیز این طرح ملی را میکوبند. بدون اینکه فکر کنند صدها هزار خانوار بی سرپناه ازقشر ضعیف جامعه منتظر تحویل خانه هایشان هستند که با پول خودشان ساخته شده !
  • ناهید IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سیر از گرسنه خبر نداره ما با ماهیان حقوقع کارگری به بدبختی پول جور کردیم تا صاحب خانه شیم اگر بد قولی تمام شود وخانهایمان رابدهند میترسم آرزو به دل بمانیم وتو بهشت زهرا خانه دارشیم مسولان اگر وجدان دارید حق مون رابدهید واگر نه بماند اون دنیا ما نتوانیم بگیریم این دنیا اون دنیا گسی هست که حق مارو از شما بگیرد
  • مژگان IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    جناب آقای آخوندی حق دارند حال مردم ضعیف رو درک کنند چون ایشان بهر از هر نظر در رفاه هستند.باتوجه به طرز فکر این آقا مسکن مهریها، انگار شهروند ایرانی به حساب نمیان.متاسفانه تحصیلات بتنهایی انسان رو فهیم نمیکنه!!!
  • علیرضا فرح انگی IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    تاکی می خوان بر سر این قشر مستاجرین بلا بسر بیا روند حدود چهار سال است ثپت نام کردم در مسکن مهر پردیس فاز یازده قرار بود هیجده ماهه تحویل بدند چهار سال گذشت به کمبود بوجه اوردن بهانه از حقوق های جند صد میلونی از حق مردم برداشت می کنند برند خانه های ما را تحویل اگر خدا بای لای سر جواب این نا را بلا به سر ما میار میده خدا جای حق نشسته
  • امیر یارمحمدی IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    آقای آخوندی وزیر مثلا محترم اگر بدانید ک چقدر نفرین مردم بی بضاعت و بی سرپناه پشت سر شما و خانواده تان است شاید از این ظلم دست برمیداشتید و قدر جایگاه خود را میدانستید و بدانید صبر مردم هم اندازه ای دارد
  • حسینی فار8 IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    درک انتظار و نداری برای اقایونی که وعده ناهارشون 200 هزار تومنه بی معنیست شما هیچ وقت مشکلات مردم رو حس نمیکنید چون مشکل ندارید
  • عزیزی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    با سلام.هیچ کس نیست جوابگوی مسکن مهریها باشه.به خدا دیگه خسته شدیم ازبن همه بی مهری نسبت به مسکن مهر.تا کی میخوان مردم بیچاره را بازیچه دست خودشون کنند.
  • عدالت نیست IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    کو عدالت ؟؟؟؟؟: 20 ساعت پیش به نظرتون شماتاکی میخواید این قضیه مسکن مهروکشش بدید به خاطر سرکیسه کردن مردم ضعیف وزحمت کش ایران .آره اگه ماهم یک پارتی کلفت ویک کم بی وجدان مثل شمابودیم وپولهای میلیاردی میخوردیم وجیبامون ته نداشت واشتهای به دندان کشیدن گوشت مردم ضعیف وداشتیم هم خیلی راحت حقوق مردم وزیرپاله میکردیم وهر روز یک بازی از عدم تحویل وافزایش قیمت راه میانداختیم ولی ما مثل شما نیستیم ماخدارا داریم همون خدایی که با کمکش انقلاب کردیم با همون خدا امثال تورو پایین میاریم وجوابگوی ملت خواهی شد روزی که تاوان ظلمت وبدی
  • ركسانا IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    بله جوجه رو آخر پاييز ميشمرن !!!!!! خونه هامون رو بديد ما چيزي فراتر از حقمون نخواستيم كه اينطور رفتارهاي ناشايست ديده ايم
  • مهدیس IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    باسلام واقعا نمیدونم ملاک انتخاب یک وزیر چی میتونه باشه؟!!!!! آیا خرید هواپیما آن هم برای مردمی که نان ندارند بخورند از واجبات است؟ یعنی پنج سال صبر برای خانه ای که پولشو دادیم کمه؟!!!!!! همه جوره تحت فشاریم ,اون وقت وزیر خرید هواپیما برای پولدارها رو واجبتر میدونه ......
  • فاطمه IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا همه چیز رو واجب میدونین به جز سروسامان گرفتن یک عده بیخانمان، درسته مملکت خیلی چیزها لازم داره ولی نه به قیمت بدبخت شدن وآواره شدن میلونها نفر که از همین آب وخاکن،باتحویل هرجه سریعتر این خونه ها مردم را به حقشون برسونین وخیر دنیا وآخرت روببرین
  • یکی ازمتیاضی مسکن بی مهر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    باتشکروارزادب ازشما خبرگزاری قدس انلاین چراانقدرامرو وفردا میکنن چقدراین مسعولین بی مسعولیت پس وی این هانه هایمان راتحویل میدهندماهمگی خسته شدیم بسکه دروغ شنیدیم دیگرپولی نداریم که به انهابدهم
  • فریده عرفانی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    خرید هواپیما در اولویت است یا تکمیل واحدهای ما مردم مظلوم و ستمدیده؟آخه اگه خودتون هم مثل ما تو خرج و مخارج زندگی و اجاره خونه مونده بودین بازم میرفتین دنبال خرید هواپیما؟ ما تا کی باید منتظر این آلونک به اصطلاح خونه بمونیم انشالله هرچه زودتر امام زمان بیاد داد ما رو از شما مسئولین ظالم بگیره.
  • امیری مسکن مهر فاز 5 پردیس IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    تکلیف ما رو روشن کنید ،یا رومی روم یا زنگی زنگ،5 ساله وعده سرخرمن میدید و هیچکاری هم از پبش نمیبریم.خواهشا اگه میشه که تحویل بدید اگه نمیشه پول ما رو بدید بریم به یه زخمی بزنیم.نخواستیم اصلا،خسته شدیم دیگه...
  • متقاضی مسکن مهر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    از. اقای معتضدو شما خبرگزاری محترم سپاسگزاریم ٬ بر حق وبه حق رفتار کردن و سخن گفتن کار انسان های پاک. سرشت است ٬ اما گویا در دولت فعلی چنین اشخاصی کمیابند
  • فاطمه علی زاده IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    آقای آخوندی لطفا بدون اتومبیت و با پای پیاده به خیابانها بیایید و درد دل مردم را از زبان خودشان بشنویید و ببینید مردم با این گرانیها ی مسکن و اجاره بهاهایکمر شکن چه مصیبتی رو تحمل می کنندچون پیاده از حال پیاده باخبره تا شما با مردم از نزدیک ملاقات نکنید واز نزدیک وضع بی سرو سامانی زندگیشان را نبینیدنمی توانید اظهار نظر درستی داشپته باشید متشکرم
  • بهروز خدادادی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام آقا کی گفته خرید هواپیمای ایرباس تو اولویت نیست ؟ ما همه بی خانمانها سالی 5 دفعه سفرهای قاره ای داریم نمیتونیم با هواپیماهایی که از رده خارج شدند سفر کنیم جونمون در امنیت نیست آقا آقایون روز حساب و کتابی هم هست خدا به فریادتون برسه
  • جعفر مهربان IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    آقای آخوندی ثابت کرده دشمن درجه یک طرح مسکن مهره و در این چند ساله اقدام عملی جدی در این راسته نداشته امیدواریم به خواسته های این قشر مستضعف پاسخ دهند
  • سیدمهدی متقاضی فازهشت پردیس IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    باسلام خدمت همه کسانیکه ندای مظلومیت قشرمستضعف وکم دارآمدجامعه رابگوش مسؤلین میرسانند,وامیدواریم مسؤلین گوش شنواداشته باشند,زیراسخت است کسیرا که خودش را بخواب زده بیدار کنی! مگرتقاضای ما از مسؤلین مسکن مهر چیست؟آنچه را خواستند با بدبختی فراوان تهیه کردیم و درطبق اخلاص گذاشتیم و تقدیم کردیم,چه بسا پول پیش خانه کرایه ایمان را دادیم و الان آواره ایم!به چه گناهی هرروز و بهربهانه جناب وزیر افاضه فضل نموده,وبهانه اش برای کم کاریها را گردن زمین و زمان میاندازد!
  • رضا تهرانی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    حدایا این وزیر بی لیاقت رو ادم کن
  • ناصر از گروه ساکنین پردیس IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام این اقای وزیر دوست داره این مردم زجر کشیده رو با هر عنوان بچزونه اصلا غیر از اینکار بلد نیست حالا منظور از این کار شاید ابنه که مردم رو ناراضی کنه ولی به چه علت و چه منظور خدا عالم است اخه یکی نیست به این اقای وزیر بگه دست از سر این مسکن مهر بردار و برو از جای دیگه به ثروت خودت اضافه کن هرچند که اگر کسی پیدا هم بشه بگه این اقا انقدر کلفته که تکون نمیخوره
  • امیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام با تشکر از آقای معتضد و همکاران محترمتون ما تا آخرین لحظه میجنگیم ، اول با داعش که در بیرون مرزها هست و دوم با مسئولین دولتی و حکومتی که در داخل کشور هستند تا حقمان را از این انقلاب و این مملکت بگیریم ، حتی اگر به بهای از دست دادن جانمان باشد ، چون هدفمان مشخص است
  • هموطن بیخانمان IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    ناجوانمردی این متصدیان ازخدابیخبر حساسیت افرادی روکه متقاضی نیستند رو هم برانگیخته دیگه داره یه مورد ملی تلقی میشه ازاظهارنظر افرادیکه زینفع نیستند میتوان فهمید آقایون حرص همه رو درآوردند هرچند اینا نمیخواند که بشنوند امافریادمردم بی تاثیر نیست ازعموم مردم انتظار میره با اظهار نظر موثر به مقوله مسکن مهر کمک کنند
  • مجید IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام.یکی از دوستان حرف خوبی زد.شما دولت مردان خوب سوراخ دعا رو پیدا کردین.هر وقت انتخاباتی میشه راهپیمایی میشه و...مردم میشن سرمایه های انقلاب و ذخایر مملکت اسلامی هر وقت هم که کارهاتون راست و ریس میشه مردم میشن صد پشت غریبه.واقعا اگه پیرو اسلام هستید به اموزه های اسلام چرا عمل نمیکنید .از حرفهاتون تا عملتون فاصله هست زمین تا اسمون .همه چیز براتون اهمیت داره غیر از سرنوشت مردم مملکتتون.اقای روحانی .شما قبل از انتخابات ریاست جمهوری یکی از اولویتهای اصلیتون تکمیل و تحویل مسکن مهر بود حالا چی شده که خبری ازت نیست.کی میخواهی این مسکن مهر رو تحویل بدین.
  • رنجبر IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    همسر من درسال 91 ثبت نام کردند ولی ایشان مدتی بعد فوت شدند ومن جایگزین ایشان شدم اما حالا پس از چهار سال هنوز انتخاب واحد نکرده ام هر چه مراجعه میکنم پاسخ درستی نمی دهند لطفا در مورد وضعیت استثنائی و بد خانواده های فوتی ها نیز در رسانه ها اطلاع رسانی شود بلکه ما از این مشکل رهایی پیدا کرده بار اندوه و رنجمان تخفیف یابد
  • امید IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    همین مسکن مهری ها 96 رای ندن...دولت روحانی وجود نداره که بخواد هر روز این ملت رو سر کار بزاره
  • سالاری IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    خدایا خودت به دل مردمی برس که بجز تو هیچ یاوری ندارن چون توی قضیه مسکن مهر فقط داره حق مردم ضایع داده میشه مسئول مرتبط با خانه دار شدن مردم فقط به فکر فربه تر شدن جیب خودشون هستند اینها مردم براشون مهم نیستن اینها سرپناه مردم رو مزخرف میدونن خدایا خودت به داد دل مردمی برس که جز تو یاوری ندارن خدایا خودت حرکتی بکن که افرادی که حق طبیعی مردم رو دارن ضایع میکنن به خودشون بیان تا بفهمن این کشور متعلق به مردم هست و وظیفشون تامین ارامش مردم این کشور هست بهشون بفهمون که این پست و مقام ماندگار و دائمی نیست جون اگه دائمی بود به اقای اخوندی نمیرسید
  • شاهین110 IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    باسلام،و تشکر از اقای معتضد که این بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر وامید را در تاریخ انقلاب ثبت می نمایند تا آیندگان با این تجربه تلخ روزگار ما را سرلوحه خدمت به هم میهنانشان قراردهند، واز خود نام نیکو بر جای گذارند، تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر ، وظیفه وزارت راه و شهر سازی است، و از حقوق مسلم متقاضیان این واحدها است،والسلام متقاضی مسکن مهرپردیس فاز11
  • بی خانمان IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام چراکسی به دادمردم مستضعف وبیچاره نمیرسه چراخانهایمان رانمیدین چقدرخون مردم بیچاره رامیمکید مردم دیگرتوان پول دادن به مسکن بی مهرراندارند انقدر اجاره ها بالارفته که دیگر توان اجاره راندارم
  • شاهین110 IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    باسلام و تشکر از قدس انلاین خواستم دروازه های باغ فدک را وا کنم ، دیدم اما باغبان را با رسن پیچیده اند، این دو روز عمر را مولایی شویم ، مرغ اما مرغ دریایی شویم، مرغ دریا چون به دریا میزند، موج برخیزد به بالا میزند، لیک مر خانگی در خانه است ، پایبند مشتی آب و دانه است، تا به کی در بند آب و دانه اید، قافل از قصاب صاحب خانه اید، اینگونه بنظر میرسد ، جناب آقای آخوندی ، متقاضیان مسکن مهر را چون مرغ خانگی میپندارد، و عملکردشان مانند قصاب صاحب خانه ، می ماند، ولیکن ، متقاضیان مسکن مهرهمچون مرغ دریا ، از هیچیک از تهدید های ایشان حراسی بخود راه نمی دهند، و حقوق حقه خود را از هر طریقی پیگیر میباشند، تکمیل و تحویل مسکن مهر وظیفه وزیر و از خواسته های متقاضیان مسکن مهر است،والسلام. متقاضی مسکن مهر پردیس فاز11
  • مهجور IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    با سلام ! متقاضی مسکن مهر فاز ۵ هستم' با همه مشکلاتی که داشتم به امید خانه دار شدن و داشتن سرپناه برای فرزندانم اقدام کردم با این امید که به زودی کمی از مشکلاتمان کاسته خواهد شد ولی زهی خیال باطل! بعد از چهار سال هنوز خبری از تحویل نیست ! نمیدونم چه کسی و چه ارگانی به داد ما نمیرسه ! از زندگی خسته شدم
  • مجید ساجدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    باسلام و تشکر از خبرگزاری دولت تبخیر وناامیدی با توهین وتحقیر همه مردم بخصوص قشر کم درامد جامعه این سه سال را بدون هیچ دستاوردی سپری کرد و با حمله به دولت خدمتگزار قبل برکمکاریهای خود سرپوش گذاشت این درسی شود برای مردم در انتخابات پیش رو عضو فاز ۱۱,پردیس
  • محمد فرهمند IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    ای کاش دولت تدبیر و امید با انتخاب آقای آخوندی اعتبار خود را لکه دار نمیکرد و هزاران متقاضی مسکن مهر را نا‌امید! متقاضی مسکن مهر فاز ۸ پردیس
  • میرمهدی متقاضی فاز ۸ پردیس IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    باسلام و آرزوی قبولی طاعات خدمت عزیز ان خبرگزاری قدس که انعاس فریاد مظلومان و مجرومان جامعه شده اند,خواهشمندیم جهت تنویر اذهان عمومی به آقای وزیرمسکن یادآوری کمید,کتقاضیان مسکن مهر از قشر مستضعف جامعه اند,واز سر ناچاری بمسکن مهر پناه آورده اند,ومانندشما خانه شخص ندارند,که از سرسسیری هر روز مسکن مخر را مزخرف بنامند,ماناچاریک این مزخرف آخرین امیدکابعد ذات اقدس اله تست,ناامیدمان نکنید!
  • متقاضی فاز ۸ IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    برای چندمین بار هست که در مورد افزایش آورده صحبت میشه که هنوز حتی یک واحد هم تحویل کسی نشده.اینو دیگه کجای دلمون بذاریم
  • محسن IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام ساده ميگم شما هم ساده برداشت كن مردم ميفهمند وقتى حق و حقوقشون پايمال ميشه ميفهمند وقتى وعده هاى دروغ ميشنوند اعتراضى هم نميكنن چون زورشون كمه و همين ميشه كه همه ناراضى هستن اما شبيه ادمهاى راضى رفتار ميكنن پس تو هم بفهم مسئول محترم بفهم كه مردم دنبال شر نيستن به نظرم بايد سرتا پاى ملت ايران و طلا گرفت انقدر كه محجوبيم ما هر چيزى رو داريم تحمل ميكنيم و صدامون هم در نمياد
  • حمید IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    آقای آخوندی هیچ کاری برای مسکن مهر نکرد که هیچ جلوی پیشرفت آن را هم گرفت و کار شکنی کرد ایشان باید برکنار شوند و شخص شایسته ای جانشینش بشود در ضمن ما خواهان خسارت دیرکرد تحویل واحدها میباشیم با تشکر از توجه شما
  • هادی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    بله جناب وزیر درست میفرمایند برای کسی که در کاخ خود در بهترین منطقه تهران زندگی میکند مسکن مهر باید هم مزخرف باشد
  • ایمان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    با سلام امیدوارم مسعولین و مخصوصا وزیر راه پنبه ها رااز گوشهایشان در اورند وبه درددل مردم توجه کنند ما که هر چه میگوییم به جایی نمیرسد انگار کسی در این خانه نیست!!! مسعولین چه میکنند درگیر مال اندوزی هستند یا مشکلات مردم را برطرف میکنند؟؟؟
  • قاسمی فاز 5 IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    درود به شرفت استاد معتضد. آقای وزیر لیاقت وزارت رو نداره نماینده های مجلس هم که خوابن
  • متقاضی پردیس IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    آقای وزیر در این چند ساله چند بار با وعده تحویل واحدها از مردم پول اضافه خواسته اید؟ چرا متوجه نمیشید که دیگه نمیتونیم پول اضافه بدیم. چرا متوجه نمیشید که به شما اعتماد نداریم؟ بازی تکراری دوباره این خواهد بود که به دلیل عدم افزایش آورده عده ای ، تحویل واحدها به تاخیر خواهد افتاد. ما از دولت مصرانه انتظار داریم تا پایان سال واحدهای پردیس را با زیر ساخت های مناسب و سازه اصولی تحویل ما بدهند.
  • آزاده IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    پیرو نظرات آقای معتضد ، بنای مجلس شورای اسلامی که توسط ایشان ساخته شده از نمادهای معروف فراماسونی الهام گرفته شده است. ایشان که هنوز تفاوت اینجور موارد را متوجه نمیشوند صلاحیتشان چطور تایید شده.الله اعلم.
  • متقاض مسکن مهر سال 91 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    0 0
    آقای وزیر در این چند ساله چند بار با وعده تحویل واحدها از مردم پول اضافه خواسته اید؟ نداریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما از دولت محترم انتظار داریم تا امید را زنده کند و نه اینکه نا امیدی را پیوسه کند. سال های وعده داده شده یکی یکی می گذرد و اما دریغ از تحویل مسکن. ولی همچنان امید داریم.