قدس آنلاین: رئیس‌كل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد گفت: اولین مرکز ویژه ملاقات فرزندان طلاق با والدین کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از اولین مرکز ویژه ملاقات فرزندان طلاق با والدین
به گزارش قدس آنلاین، حسن صادقی‌نیا در نشستی خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در  دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار كرد: ملاقات فرزندان حق مسلم والدینی است که متارکه کرده‌اند كه پیش از این روند ملاقات و تحویل فرزند در پاسگاه‌های انتظامی انجام می شد.
وی ادامه داد: به دلیل آسیب‌های روحی و اجتماعی وارد شده به کودکان، اقدام به ساخت مرکزی ویژه برای این موضوع با کمک خیرین شد که در اولین روز از تابستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
صادقی‌نیا بیان کرد: در این مراکز علاوه بر نیروهای نظارتی، مددکاران اجتماعی نیز حضور دارند تا بتوانند در صورت بروز مشکلات یاری‌رسان باشند.
رئیس‌كل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: تعداد ۱۹۹ هزار و ۴۷۹ پرونده در سال ۹۴ مختومه اعلام شده است که از این تعداد، ۱۹۲ هزار و ۶۴۴ پرونده در سال در دادگاه‌های عمومی و انقلاب شامل دادگاه خانواده، حقوقی و کیفری تشکیل شده است، این آمار نشان‌دهنده میزان کار انجام شده در دادگاه‌های سطح استان است.
صادقی‌نیا افزود: از تعداد مذكور، ۲۹ درصد مربوط به پرونده های حقوقی، ۳۷ درصد پرونده‌های کیفری،۲۶ درصد پرونده‌های خانوادگی و هشت درصد مربوط به دادگاه انقلاب است.
وی با اشاره به وجود  ۱۰۸ شعبه دادگاه در استان گفت: ۲۶ شعبه دادگاه خانواده، ۴۲ شعبه دادگاه کیفری و ۴۰ شعبه دادگاه حقوقی در استان فعال هستند.
رئیس‌ شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی به عملکرد شوراهای حل اختلاف استان و مشهد اشاره کرد و گفت: ۱۵۹ هزار و ۲۷۹ فقره پرونده در ۱۰۸ شعبه شهری مشهد در سال ۹۴ تشکیل شده است که ۱۵۹ هزار و ۱۳۶ فقره مختومه اعلام شده است و به طور میانگین هر شعبه در هر ماه ۱۱۸ پرونده را مختومه اعلام کرده است.
صادقی نیا بیان کرد: ۲ هزار و  ۹۵۹ نفر در شوراهای حل اختلاف استان مشغول فعالیت هستند که به طور افتخاری فعالیت می‌کنند و حقوقی دریافت نمی‌کنند اما با تصویب قانون جدید، حداقل دستمزد قانون کار برای کارکنان در نظر گرفته شده است که پس از تامین اعتبار لازم، اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.