نیروهای انصارالله یمن امروز کنترل جبل الجالس مهمترین موضع نظامی مزدوران عربستانی طرفدار عبدربه هادی منصور رئیس جمهوری مستعفی را در چهار کیلومتری پایگاه نظامی العند در جنوب این کشور به دست گرفتند.

کنترل مهمترین موضع نظامی مزدوران عربستان در جنوب یمن به دست انصارالله افتاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری حضارم نت، علی المنتصر سخنگوی نظامیان مزدور وابسته به هادی رئیس جمهوری مستعفی با اعتراف به پیشروی نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن گفت: نیروهای انصارالله پس از درگیری شدید دو هفته ای توانستند کنترل جبل الجالس مهمترین منطقه نظامی در جنوب یمن را به دست بگیرند.
وی افزود: بر اساس آمار اولیه نیروهای انصارالله توانستند 5 تن از فرماندهان نظامی وابسته به نیروهای هادی را کشته و دهها تن دیگر از آنها را زخمی کنند. 
المنتصر افزود: نیروهای انصارالله و صالح از شب گذشته حملات خود به این موضع نظامی را تشدید و با حمایت آتش توپخانه ای انبوه امروز سه شنبه توانستند کنترل این موضع نظامی مهم را به دست بگیرند. 
وی با اعتراف به شکست در برابر نیروهای انصارالله گفت: شمار زیادی از نیروهای هادی پس از 17 روز درگیری ومقاومت تاب توان نیاورده به اسارت نیروهای انصارالله درآمدند. 
المنتصر با اشاره به بمباران مناطق مسکونی جنوب یمن توسط هواپیماهای عربستان گفت: در حمله های هوایی عربستان طی دو نوبت که اشتباهی خانه های مسکونی را هدف قرار داده بود 9 تن از غیرنظامیان کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند. 
المنتصر تاکید کرد: با تسلط انصارالله بر موضع جبل الجالس مهمترین پایگاه نظامی در جنوب یمن واطراف شهر عدن به دست نیروهای انصارالله افتاد. 
وی افزود: خمپاره ها و گلوله های کاتیوشای انصارالله پایگاه نظامی العند که در 4 کیلومتری جبل الجالس قرار دارد هدف قرار می دهد. 
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی متشکل از برخی کشورهای عربی و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت٬آغاز کرد که کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و مجروح شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر از جمله جنایت های آن طی این مدت است. 
در اثر این حملات بیش از 80 درصد موسسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده است و مردم این کشور در اثر محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی به سر می برند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.