موسسه اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی برخی جزئیات حفاری‌های انجام شده در زیر قدس را منتشر کرد.

برخی جزئیات حفار‌ی‌های‌ اسرائیلی در زیر و اطراف مسجدالاقصی افشا شد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، موسسه اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی «کیوبرس» امروز سه‌شنبه از برخی حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف و زیر مسجدالاقصی پرده برداشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این حفار‌‌ی‌ها به صورت کاملا محرمانه در اطراف مسجدالاقصی حفر شده و تصویربرداری در این منطقه ممنوع است و در برابر عموم بسته است.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی به قلم یک استاد باستان‌شناس اسرائیلی به نام «رافی گرینبرگ» درباره حفاری‌ها نام‌برده نوشت: حفاری‌های قدس در حال گسترش در زیر زمین است به نحوی که می‌توانند صدها متر در زیر زمین پیش رفت و از تونل‌ها، کانال‌های آب، چشمه‌ها و غارها و غیره عبور کرد؛ حفاری‌ها انجام شده شبیه یک گردشگاه بزرگ زیرزمینی هستند.

وی در ادامه گفت: در این روزها یک تونل طویل وعمیق حفر می‌شود که قرار است طول آن طی سال‌های آینده از «‌سلوان» تا «دیوار براق» به 700 متر می‌رسد و عرض آن هفت و نیم متر است.

هاآرتص افزود: یک طرح دیگر نیز در همین راستا وجود دارد و قرار است حفاری‌های وسیعی زیر دیوار براق و حی المغاربه انجام شود و یک فضای زیرزمینی برای نماز ومناسک یهودی مهیا شود.

در ادامه این گزارش آمده است: طی سال‌های اخیر حفاری‌های گسترده‌ زیرزمینی که مرتبط با شبکه تونل‌ها دیوار غربی هستند، انجام شده اما این حفاری‌ها در برابر مردم بسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.