قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در سال گذشته بیش از ۸۵۰۰ نفر از بی سوادان استان، با آموزش های لازم با سواد شدند.

با سوادی ۸۵۰۰ ایلامی در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی بیرانوند در نشست شورای آموزش‌ و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر جمعیت بی سوادان استان به 2 هزار و 538 نفر کاهش یافته است، اظهارداشت: برای سال جاری نیز هدف‌گذاری گسترده‌ای شده که قرار است با حمایت و جدیت اعضای شورای آموزش ‌ وپرورش استان همه بی‌سوادان ایلامی زیرپوشش سوادآموزی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از هشت هزار و 500 نفر از بی سوادان استان سواددار شده اند، افزود: 98 و 86 درصد از افراد واجب تعلیم و پایه اول ابتدایی در استان اکنون زیرپوشش تحصیلی قرار دارند که قصد داریم حدود یک درصد باقی‌مانده که کمتر از 100 نفر هستند را نیز جذب تحصیل و درس کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تحت تعلیم قرار گرفتن همه افراد واجب تعلیم را یکی از اهداف آموزش و پرورش دانست و بیان داشت: علاوه بر این برای سال تحصیلی جدید  9 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان برای فراگیری دانش و تربیت وارد چرخه تحصیل می‌شوند.

علی بیرانوند با تأکید بر اینکه استان به‌ ویژه شهرستان ایلام با مشکل شدید فضاهای آموزشی و تجهیزاتی مواجه است، تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران ارشد استان همانند چند سال گذشته برای تجهیز و توسعه فضاهای تحصیلی اعتبار و بودجه لازم را به آموزش‌ و پرورش اختصاص دهند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.