قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: کلیه نیروهای آتش‌نشان در شب‌های قدر در حالت آماده‌باش هستند.

آماده‌باش نیروهای آتش‌نشان در شب‌های قدر

آتشپاد دوم حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: در ایام لیالی قدر تدابیر لازم در حوزه ایمنی و امداد نجات اندیشیده شده و کلیه نیروهای آتش‌نشان 45 ایستگاه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در حالت آماده‌باش هستند.
وی افزود: در محدوده حرم مطهر رضوی در سه لاین عملیاتی خودورهای سبک، متوسط، سنگین و موتورسیکلت آتش‌نشان در 4 سمت مسیرهای بست شیخ طوسی، بست شیخ طبرسی، بست نواب صفوی و باب الجواد(ع) مستقر هستند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: 4 گشت موتوری آتش‌نشان در مسیرهای اصلی و خودروهای آتش‌نشانی در مسیرهای فرعی حرم مطهر رضوی فعال هستند و دو دستگاه خودروی امداد و نجات هم در داخل صحن‌های حرم مطهر رضوی مستقر می‌شود.
جعفری تصریح کرد: گشت‌های موتوری در این سه شب گشت‌زنی‌های مستمری در سطح شهر به ویژه مکان‌های با تجمع جمعیت بالا دارند و این مکان‌ها مورد بازدیدهای مکرر قرار می‌گیرند تا شاهد حادثه‌ای برای عزاداران علوی نباشیم.
وی تأکید کرد: آتش‌نشانان از قبل از مراسم احیاء تا پایان برنامه محدوده حرم مطهر رضوی، مساجد، تکایا، هیئات مذهبی و غیره را تحت نظارت دارند تا مشکلی برای مردم عزادار در این شب‌های پربرکت به‌وجود نیاید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله حفظ جان مردم است و از مسئولان برگزاری مراسم‌های احیاء درخواست داریم نسبت به موضوعات ایمنی برقی و گازی و داشتن کپسول‌ اطفاء حریق در محل و ارائه آموزش‌های اولیه توجه داشته باشند.
جعفری گفت: 11خط سامانه تلفنی 125 فعل است و مردم در صورت نیاز به حضور و امدادرسانی آتش‌نشانان در انتظار نمی‌مانند و خدمات‌رسانی در کوتاه‌ـرین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در مدت مشابه سال قبل هیچگونه مورد جانی‌ای گزارش نشد و تنها چند مورد جزئی مانند سوختگی چادر بود و امیدواریم که شاهد هیچگونه حادثه‌ای برای زائران و مجاوران امام رضا(ع) نباشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.