۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 395644

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست از پارلمان اروپا برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی، خواستار تشکیل دولت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شد.

درخواست تشکیلات خودگردان از اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که راهکار دو دولتی باید اجرا شده و یک دولت فلسطینی به پایتختی «قدس شرقی» تشکیل شود.

عباس طی سخنرانی در پارلمان اروپا ضمن تشکر از این اتحادیه بخاطر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، گفت فلسطین بعنوان یک کشور دارای تاریخ، هویت و یک دولت بوده که از اشغالگری و جنایت رنج کشیده است.

وی با بیان اینکه راهکار دو دولتی باید با به رسمیت شناخته شدن دو کشور همراه باشد، افزود: اسرائیل برای تشکیل رژیم خود جنایت‌های تاریخی و اشغالگری انجام داد. مردم فلسطین از نژادپرستی و اشغالگری اسرائیلی‌ها رنج برده و تحت شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان بابیان اینکه فلسطینی‌ها به تعهداتشان عمل کرده‌اند، از صهیونست‌ها خواست تا به تعهداتشان پایبند بوده و به مفاد توافقاتی که تا کنون داشته‌اند، احترام بگذارند.

ابومازن تاکید کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد هویت تاریخی قدس شرقی را تغییر داده و با تصرف سرزمین‌های فلسطین، یک مستعمره ایجاد کند. اسرائیل یک رژیم خشن است و روزانه خشونت‌های زیادی را از جمله حمله شهرک نشینان به فلسطینیان و منازل آنها شاهد هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه 138 کشور در دنیا، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، ادامه داد: به مرزهای 1967 باید احترام گذاشته شود. از زمان قرارداد اوسلو، تا کنون هیچ پیشرفت دیگری انجام نشده و با چرخیدن در یک دایره، فقط در حال مذاکره هستیم.

عباس افزود: طی 6 سال گذشته اسرائیل سه جنگ را علیه غزه آغاز کرده و هزاران غزه‌ای را کشته است.صدها خانواده فلسطینی در اثر این سه جنگ ناپدید شدند و اثری از آنها نیست. از زمان اشغالگری در سال 1967 یک میلیون فلسطینی زندانی شده اند و اکنون 7000 فلسطینی زندانی جنگی هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان از اتحادیه اروپا پرسید: آیا زمان پایان دادن به اشغالگری اسرائیل نرسیده است؟ چرا باید به قطعنامه‌های سازمان ملل بی‌توجهی شود؟ چه مدت اسرائیل باید از این مصونیت استفاده ببرد؟ تا چه زمانی اسرائیل به نادیده گرفتن تاریخ مردم فلسطین ادامه خواهد داد؟

عباس ضمن درخواست کمک از پارلمان اروپا برای پایان دادن به اشغالگری، گفت: مردم فلسطین مستعمره سازی و تهاجم را قبول نمی‌کنند. فلسطین تا زمان پایان دادن به اشغالگری به قربانی دادن ادامه خواهد داد. به ما کمک کنید تا به ناامیدی مردم فلسطین و طولانی ترین اشغالگری تاریخ پایان دهیم.

 

 

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا یک بازیگر اصلی برای تمام طرف‌هاست، توضیح داد: ما حامی راهکار دو دولتی هستیم. دولت فلسطین باید بر تمام کرانه باختری تشکیل شده و پایتخت آن نیز قدس شرقی باشد که اکنون اشغال شده است. عطف به موضوع آوارگان، قطعنامه 194 باید طبق طرح صلح عربی اجرا شود.

ابومازن در ادامه اشاره کرد: خاخام‌های اسرائیلی افراطی وجود دارند که خواستار مسموم کردن آب آشامیدنی فلسطینی‌ها هستند. در راهکار دو دولتی، قدس باید یک شهر آزاد باشد. فلسطینی‌ها باید کنترل کامل بر منطقه ج کرانه باختری داشته باشند. ما از طرح صلح فرانسه حمایت می‌کنیم و در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی همراه اروپا هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با لازم دانستن پایان اشغالگری برای مبارزه با تروریسم، از قصد خود برای متحد کردن حماس و فتح جهت تشکیل دولت اتحاد ملی خبر داد و افزود: صلح و آشتی باید شامل به رسمیت شناختن حقوق ما و جبران صدماتی که دیده‌ایم شود.

«مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا نیز بعد از سخنرانی عباس، با اشاره به صحبت‌های روز گذشته (چهارشنبه) «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی درخصوص فرایند صلح، تاکید کرد که پارلمان اروپا هرکاری بتواند برای حمایت از صلح انجام خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.