قدس آنلاین -اراک: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشترین حجم ریزگردها از کانون داخلی به ویژه حاشیه کویری تالاب میقان بوده است

بررسی سهم تالاب میقان  در آلودگی ریزگردهای کلانشهر اراک

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیشترین حجم ریزگردها از کانون داخلی به ویژه حاشیه کویری تالاب میقان بوده است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به پیگیری های دیپلماسی جهت کاهش ریزگردها با منشاء خارجی بیان کرد: بنا بر نظر کارشناسان یکی از کانون های اصلی ریزگردها در کشور تالاب میقان اراک است و برای کنترل ریزگردها از این منشا منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان تا کنون توانسته ۹۰ درصد حاشیه کویری تالاب را تثبیت کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد باقی مانده می تواند وضعیت را به حالت اضطرار درآورد برنامه هایی جهت تثبیت این ۱۰ درصد در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری این برنامه ها اجرا و تحول چشمگیری را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: باید ردیف اعتباری خاصی جهت احیای کانون های داخل استانی با محوریت تالاب میقان اراک در نظر گرفته شود. ابراهیمی ضمن اشاره به تشکیل جلسه کارگروه در روز سه شنبه گذشته به دلیل وضعیت اضطراری هوای اراک عنوان کرد: در این کارگروه تصمیم های مطلوبی جهت کاهش و کنترل آلودگی هوا اتخاذ شد که از جمله این تصمیم ها تعطیلی سازمان ها و نهاد ها بود.

وی با بیان اینکه بازدید از پالایشگاه شازند از جمله مصوبه های این کارگروه در روز سه شنبه بود، عنوان کرد: گرد و غبار پالایشگاه ناشی از انباشت و دپو گوگرد و بوی ناشی از انتشار دی اکسید گوگرد در منطقه دلیل بازدید روز گذشته از پالایشگاه شازند بود که از دیگر بخش های پالایشگاه نیز، بازدید به عمل امد.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تصمیمات مقرر در خصوص پالایشگاه شازند جهت ضمانت اجرا باید در کارگروه تصویب شود افزود: مدیریت پالایشگاه شازند مکلف شد ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به نصب سیستم پایش آنلاین اقدام و یوزرنیم و پسورد سیستم را در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: همچنین، مقرر شد پالایشگاه شازند یوزرنیم و پسورد سیستم سیار سنجش الودگی هوا را در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.