وال استریت ژورنال گزارش داد؛ دولت اوباما برای تحکیم توافق هسته ای با ایران تلاش می کند. از سویی کاخ سفید سرگرم مطالعه برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی است.

کاخ سفید سرگرم مطالعه برای عضویت ایران در WTO است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، مقامات ارشد امریکا می گویند کاخ سفید سعی دارد با تاکید بر تسهیل معامله شرکت ها با ایران ، توافق هسته ای تاریخی سال گذشته را تحکیم بخشیده و بی اثر ساختن این توافقنامه از سوی دولت های آتی را دشوار سازد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، این تلاش که از کتاب بازی اوباما برای تقویت روابط امریکا با کوبا وام گرفته شده است طی هفته جاری پس ازمعامله 6/17 میلیارد دلاری شرکت بویینگ امریکا با ایران برای فروش جت های مسافربری تقویت شده است.
یک سخنگوی بویینگ از اظهار نظر درمورد هرگونه تلاش خاص دولت خودداری کرده است.
'تیم کیتینگ 'معاون ارشد رئیس بویینگ در امور عملیات دولتی روز پنجشنبه در نامه ای در پاسخ به انتقاد دو نماینده کنگره گفت : دولت امریکا در مشورت با این شرکت ' جایگزین ساختن ناوگان فرسوده مسافربری ایران را برای پیشبرد توافقنامه هسته ای ضروری دانسته است.
مقامات دولت همچنین درحال مطالعه حمایت از تقاضای ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستند حرکتی که مورد مخالفت متحدان عرب امریکا در خلیج فارس قرار دارد.
مقامات دولت امریکا گفته اند که آنها می خواهند از ماههای آخر زمامداری اوباما برای تمرکز سیاست هایش بر کوبا و ایران استفاده کنند.
آنها همچنین درحال بررسی آنچه هستند که می گویند دیگر راههای یکپارچه ساختن ایران با اقتصاد جهانی است و انتظار می رود تا پیش از آنکه آقای اوباما کاخ سفید را ترک کند اعلامیه هایی در این زمینه منتشر شود.
یک مقام ارشد دولت گفت :'ما قصد نداریم راه فعالیت های تجاری مجاز با ایران را سد کنیم . تا زمانی که ایران شرایط معامله را رعایت می کند ، ما می توانیم معامله خود را با ایران تقویت کرده و فعالیت های تجاری مضاعفی با این کشور داشته باشیم 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.