قدس آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید حفظ کرامت انسانی محرومان جامعه است و به فرموده امام راحل(ره) نباید هیچ فرد ضعیفی و محرومی در جامعه داشته باشیم.

یکی از رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید حفظ کرامت انسانی محرومان جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان در مراسم ضیافت افطاری 350 مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) که در اردوگاه ثامن الائمه(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الله، ماه امیرمؤمنان(ع) و ماهی است که فطرت انسان‌ها با نوع دوستی را نشان می‌دهد و مردم به جای پهن کردن سفره‌های پر رزق و برق این هزینه‌ها در جهت حمایت از محرومان هزینه می‌کنند و کمیته امداد امام خمینی(ره) هم عملکرد خوبی در جهت حمایت از محرومان داشته است.
وی افزود: امسال بازارچه رمضان نسبت به سال گذشته گسترش یافت و برای خرید و مایهتاج مددجویانی که وام اشتغال دریافت کردند اقداماتی صورت پذیرفته، البته باید در جهت داشتن یک مدیریت واحد و هدفمند شبکه‌سازی بشود و خوشه تولید شکل بگیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی باید به نحوی حمایت شوند که چرخه اشتغال افراد تحت پوشش این مجموعه‌ها فعال باشد و بازار کار مددجویان هم ایجاد بشود.
رشیدیان درباره حمایت استانداری خراسان رضوی در جهت راه‌اندازی بازارچه‌ ثابت تولیدات مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اصناف نسبت به بازارچه‌ها معترض هستند و معتقدند که هزینه‌های زیادی مانند اجاره، مالیات و غیره پرداخت می‌کنند و با راه‌اندازی بازارچه‌های مقطعی متضرر می‌شوند که به آن‌ها پیشنهاد دادیم که به صورت مشترک کار شود و با قیمت مناسب این محصولات به‌فروش برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد تا هم خود آن‌ها و هم مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از این اقدام مشترک بهره‌مند شوند.
وی تأکید کرد: در جهت حمایت مطلوب‌تر در بخش عرضه محصولات تولیدی مددجویان هم به مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) پیشنهاد راه‌اندازی بازارچه‌های موقت داده شد و در این بخش آماده همکاری لازم با این مجموعه هستیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: من 10 فرزند را به سرپرستی قبول کردم که 3 نفر از آن‌ها ازدواج کردند و نگاهی به ویژگی این فرزندان نکردم و با تأیید کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت لازم را داشتم و سرپرستی‌یشان را عهده‌دار شدم.
رشیدیان با بیان اینکه فقر زدایی وظیفه همه ما است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید حفظ کرامت انسانی محرومان جامعه است و به فرموده امام راحل(ره) نباید هیچ فرد ضعیفی و محرومی در جامعه داشته باشیم و این یک رسالت همگانی است.
وی با اشاره به اینکه مأموریت خاص کمیته امداد امام خمینی(ره) رسیدگی به امور محرومان است، افزود: تمامی مردم و مجموعه‌ها باید در کنار این مجموعه انقلابی در جهت یاری رساندن به محرومان تلاش کنند تا کمیته امداد امام خمینی(ره) هم وظیفه خود را به صورت جامع‌تر و کامل‌تر انجام دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.