یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت سلاح‌هایی که به دست جبهه النصره در نبردهای حلب رسیده است، فقط با موافقت آمریکا برای این گروه ارسال شده است.

کمک‌های تسلیحاتی برای النصره با موافقت آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ارتش سوریه و همپیمانش در ادامه عملیات نظامی خود در محور الطبقه – الرقه در شمال این کشور به منطقه استراتژیک الرصافه رسیدند تا مقدمات مرحله دوم این عملیات که پیشروی به سمت فرودگاه نظامی الطبقه یعنی دروازه ورود به شهر الرقه است را فراهم کنند.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش از پیشروی ارتش سوریه به سمت الرقه احساس خطر کرده است و به منظور جلوگیری از این پیشروی، به بمب گذاری در مسیر حرکت نیروهای ارتش سوریه و همچنین انجام ضد حملات به مواضع ارتش سوریه روی آورده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ارتش سوریه با همان سرعت و حجم آغاز عملیات نظامی خود، به سمت فرودگاه الطبقه پیشروی نخواهد کرد. دلیل این امر هم تشدید درگیری با داعش از یک سو و حفظ جان سربازان ارتش سوریه از سوی دیگر است. زیرا نمی‌توان همه یگانها را به منطقه‌ای پر از مین و بمب برد و این امری طبیعی و منطقی در روند عملیات است.

در نزدیکی غرب فرودگاه الطبقه، ارتش سوریه نبردهای شدیدی علیه گروه‌های تروریستی آغاز کرده است که برجسته‌ترین این گروه‌ها، جبهه النصره در حومه جنوبی حلب است.

گروه تروریستی النصره بیشتر از سایر گروههای تروریستی در حومه جنوبی حلب مستقر است، هر چند آمریکا حضور این گروه تروریستی را نادیده می‌گیرد و در مقابل بر گروه‌هایی تمرکز می کند که ادعای معتدل بودن آنها را دارد. اما بر اساس اعترافات اخیر، یک سوم کشته شدگان در نبردهای اخیر در حومه جنوبی حلب از عناصر جبهه النصره هستند.

«محمد عباس» کارشناس مسائل استراتژیک در توضیح دلایل مشارکت گسترده جبهه النصره در نبردهای حومه جنوبی حلب به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: آمریکا و همپیمانانش نتوانستند گروه‌های مسلح معتدل غیر تندرو در این منطقه ایجاد و از آنها حمایت کنند، لذا به گروه‌های مسلح موجود قبلی اعتماد کردند و معلوم است که بیشتر این گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره هستند. بنابراین آمریکا به طور مخفیانه از النصره حمایت کرد و برای آن سلاح فرستاد و اقدامات این گروه را محکوم نکرد بلکه از آن چشم پوشی کرد.

وی افزود: آنچه در حومه جنوبی حلب رخ داده است، بیانگر اعتماد به جبهه النصره به عنوان یک نیروی اصلی برای مقابله با ارتش سوریه و همپیمانانش است. ما ملاحظه کردیم که در اطراف شهرک خلصه در جنوب حلب 167 تروریست کشته شده‌اند که بیش از یک سوم آنها از عناصر گروه تروریستی النصره هستند.

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: سلاح‌هایی که به دست جبهه النصره رسیده است، سلاح‌هایی است که فقط از طریق ترکیه و همپیمانان آمریکا برای این گروه ارسال می شود و این سلاح‌ها جز با موافقت آمریکا به دست النصره نمی رسد. شهدای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در نبرد اخیر بر اثر اصابت موشک‌های نسل جدید تاو کشته شده‌اند که این نسل در اختیار ارتش اردن یا ارتش لبنان نیست و این فقط ترکیه دارای این نسل از موشکهای تاو است و آن برای جبهه النصره ارسال کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.