قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در ۱۲۵ محله و اجتماعات کوچک این استان خبر داد.

اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در ۱۲۵ محله گیلان

محمدرضا پارسی با اشاره به اهمیت پیشگیری در امر اعتیاد، اظهار کرد: با آگاهی در جامعه می‌توانیم در زمینه پیشگیری از اعتیاد موفق باشیم.

وی با بیان اینکه آگاهی باید اثربخشی داشته باشد و منجر به تغییر رفتار فرد شود، افزود: به همین دلیل تصمیم گرفتیم در اجتماعات نفوذ کنیم و جامعه محلی برای اجرای هرگونه برنامه در زمینه اعتیاد مشارکت داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان برنامه پیشگیری از اعتیاد را بر پایه سیاست اجتماع‌محور عنوان کرد و گفت: بر این اساس، برنامه پیشگیری از اعتیاد در 125 محله و اجتماعات کوچک اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه پیشگیری از اعتیاد در 37 محله شهری، 20 محله روستایی، 18 محیط کار صنعتی و سازمان‌ها، 6 محیط نظامی و 44 مهد کودک در حال اجرا است.

پارسی با تصریح بر اینکه باید از برنامه‌های مختلف برای جلوگیری از اعتیاد استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش تقاضا و پیشگیری از عوارض مصرف مواد مخدر از برنامه‌های بهزیستی گیلان است.

وی آموزش از مهدهای کودک را مهم دانست و یادآور شد: کمیته فرهنگی پیشگیری با مسؤولیت بهزیستی گیلان توانست فعالیت‌های خوبی را ارائه دهد و سال گذشته این کمیته در شهرستان‌های استان فعال شدند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه 76 مرکز سرپایی درمان بازتوانی اعتیاد در استان وجود دارد، یادآور شد: سیاست ما توسعه این مراکز نیست زیرا به موازات، دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد و هدف ما ورود به مسائل مغفول مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.