۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 396573

نماینده سازمان همکاری اسلامی در فلسطین اعلام کرد که سفر این هفته دبیرکل این سازمان به فلسطین لغو شده است.

پشت پرده لغو سفر دبیرکل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «احمد الرویضی» اعلام کرد که سفر ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به رام‌الله و قدس که قرار بود این هفته انجام شود، بنا به دلایلی به تعویق افتاد.

این مسئول فلسطینی از تشریح این دلایل خودداری کرد.

این در حالی است که دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و افتتاح دفتر سازمان همکاری اسلامی در رام‌الله، بازدید از قدس و مسجد الاقصی در دستور کار ایاد مدنی قرار داشت.

لغو سفر مدنی به فلسطین در حالی است که اخیراً نیز سفر نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب به رام‌الله لغو شد و در همین رابطه کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع سیاسی گزارش داد که علت سفر العربی به رام‌الله، مخالفت این رژیم با سفر وی بوده است.

العربی در سال 2012 طی سفری به رام‌الله با محمود عباس دیدار کرد و بدون آنکه جنجالی بر پا شود، بازگشت و مقامات صهیونیست در آن زمان اعتراض به این سفر نکردند بلکه گفتند که سفر وی با هماهنگی صورت گرفته و در راستای سیاست اسرائیل مبنی بر استقبال از سفر مسئولان عرب به فلسطین است.

برخی رسانه‌های خبری نیز گزارش دادند که بعید نیست تشکیلات خودگردان فلسطین پشت شایعات مربوط به مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر نبیل العربی به رام‌الله قرار دارد تا به این ترتیب لغو سفر وی را توجیه نماید و با توجه به حوادثی که برای «احمد ماهر» رخ داد و وی حدود 10 سال قبل زمانی که می‌خواست در مسجد الاقصی نماز به جا آورد، با کفش مورد ضرب و شتم نمازگزاران قرار گرفت، این احتمال وجود داشت که این حادثه برای نبیل العربی نیز در حین بازدید از مسجد الاقصی و یا حرم شریف ابراهیمی آن‌گونه که در دستور کار برنامه سفر وی بود، تکرار شود.

از سوی دیگر مسجد الاقصی امروز شاهد درگیری خشونت‌بار بین نیروهای پلیس رژیم اشغالگر و نمازگزاران فلسطینی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.