نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با بیان اینکه سن شیخ عیسی قاسم بیشتر از حاکمیت آل‌خلیفه است و حکومت آنها اصالت و ریشه ندارد، گفت: بیانیه سردار سلیمانی مورد تأیید ماست و حرف خوبی زده‌اند.

 سن شیخ عیسی قاسم بیشتر از حاکمیت آل‌خلیفه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان در واکنش به تقلای دولت بحرین برای سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور اظهار کرد: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بیشتر از 70 سال سن دارد. وی اصالتاً بحرینی است و یک مرجع دینی مورد توجه است که مردم به او  عشق می‌ورزند و پایگاه مردمی دارد. در حالی‌که سابقه حاکمیت آل خلیفه در بحرین بیشتر از 45 سال نیست! حاکمیت آنها در بحرین ریشه و اصالت ندارد و بحرین در یک مقطعی از تاریح متعلق به ایران بوده اما متاسفانه بر اثر بی‌کفایتی‌ رژیم سابق از ایران جدا شد اما بحرین هنوز پاره‌تن ایران است.

وی با بیان اینکه متأسفانه حکومت بحرین بجای جلب رضایت مردم با پشتیبانی آل سعود شمشیر بدشت گرفته، خاطرنشان کرد: باید با ملاطفت و رأفت با مردم برخورد کرد نه اینکه به روی مردم شمشیر کشید. حکومت بحرین چندی قبل شیخ سلمان را دستگیر کردند و محکوم به زندان شد. به تازگی دولت این کشور زندانها را افزایش داده و مشخص نیست  از کدام قانون تبعیت می‌کنند.

امام جماعه مراغه افزود: حزب وفاق ملی منحل و تابعیت شیخ عیسی قاسم لغو شده است اما متأسفانه مجامع بین‌المللی در این مسئله موضع‌گیری نمی‌کنند. در کشوری که مردم نقشی و حضوری ندارند، با پول نفت و شمشیر می‌خواهند حکومت کنند.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه آل‌خلیفه باید از سرنوشت رژیم گذشته ایران درس بگیرند تصریح کرد: پهلوی هم با مرجعیت دینی اینگونه‌ برخورد کرد و امام را تبعید نمود. اما تبعید حضرت امام نه تنها آتش انقلاب را خاموش نکرد بلکه مردم تحریک شدند و به هیجان آمدند و پهلوی با چشم گریان از مملکت فرار کرد.  آل‌خلیفه هم باید از محمدرضا درس بگیرد و با مردم با خشونت رفتار نکنند.

نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه همه مسلمانان در این زمینه وظیفه دارند گفت: سازمانهای بین‌المللی به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند اما مسلمانان، علما و مراجع  در کشورهای دیگر باید اعتراض کنند. دولت جمهوری اسلامی بعنوان یک حاکمیت اسلامی و دینی با قاطعیت برخورد کند. وزارت امور خارجه وظیفه دارد در  رایزنی و همگام کردن کشورهای دیگر اقدام  کند تا سایر کشورها هم این قضیه را محکوم کنند.

وی درباه بیانیه سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بیانیه ایشان مورد تأیید ماست و حرف خوبی زده‌اند. جمهوری اسلامی نباید بی‌تفاوت باشد و از حقوق مردم مظلوم بحرین دفاع کند. حتی اگر لازم است حمایتهایی صورت گیرد تا مردم مسلحانه در برابر رژیم قرار بگیرند. مردم در اطراف خانه شیخ عیسی قاسم نشسته‌اند و اجازه نمی‌دهند وی جایی رود و خود او نیز بنا ندارد از بحرین خارج شود.

امام جمعه مراغه افزود: در شرایط کنونی مسئولین امر و وزارت‌خارجه و شورای عالی امنیت ملی باید به وظیفه شرعی و قانونی خودشان عمل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.