۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 396874

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

نا امنی سیاسی دستاورد جریان فتنه


پس از پیروزی مردمی جمهوری اسلامی ایران که خواست قریب‎به‎اتفاق آحاد جامعه بود، شاهد برگزاری انتخابات بسیاری بوده‎ایم که یکایک آنها در چارچوب قانون بوده و هیچ تخلفی درباره آنها  گزارش نشده است. از این رو، نظام جمهوری اسلامی ایران همواره برای افرادی که در چارچوب نظام فعالیت  می‎کردند، مشروعیت و احترام بسیاری قایل بوده است؛  به‎نحوی که در روند قانونی و مدت‏زمان مطرح‎شده امکان فعالیت و خدمت‎رسانی به ملت شریف ایران را داشته‏اند. یقیناً افرادی که به عناوین مختلف درصدد بودند تا  در یک فضای کاملاً غیر شفاف، با هدف تقابل با گفتمان انقلاب اسلامی وارد عرصه سیاست شوند، آسیب‎های  بزرگی به ملت و کشور وارد کرده‎اند که از آن میان، می‎توان به فتنه‏گران سال 88 اشاره کرد. مواضعی که فتنه‏گران انتخاب کرده بودند، به اندازه‏ای مخرب بود که بیم آن  می‎رفت که کشور را  به لبه پرتگاه بکشاند.
ملت شریف ایران به یاد دارند که انگلیس و آمریکا چنان از فتنه خشنود شده بودند که شبکه‏های فارسی‎زبان، علی‏رغم هزینه‎های بسیاری که بر دولت‏های کشورهای یادشده وارد می‏کرد، راه‏اندازی شد تا در خدمت فتنه‏گران درآمده و به اهدافشان کمک کنند. شاید سال 88  از بهترین زمان‏هایی بود که آمریکا و صهیونیست‏ها بعد از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی لبخند زده و به نابودی نظام  امیدوار شدند.
مردم شهید‎پرور ایران هیچگاه خسارات فراوانی که بر اثر فتنه در عرصه‏های اقتصادی امنیتی، سیاسی و اجتماعی  کشور ایجاد شد را از یاد نخواهند برد. در ماه‎های پس از انتخابات 88، نظام با فتنه‎گران برخورد بسیار نجیبانه‎ای داشت اما آنها از این  نجابت سوء‎استفاده  کرده و با دادن بیانیه،  به‏نوعی با حکومت اسلامی لجاجت  می‎کردند. عنادی که فتنه‎گران در مقابل حاکمیت و ملت شهیدپرور از خود نشان دادند،  بدون شک خیانتی است که قابل فراموشی نیست. تقابل آشکار فتنه‎گران با نظام مشخص ساخت که آنها با دین و دیانت مردم سر جنگ دارند. از این رو، دیگر در نظام اسلامی جایی برای حضور آنها باز نخواهد بود.  اگر نظام در ماه‎های پس از انتخابات برخورد قاطعانه‎ای  با فتنه‏گران نکرد، به دلیل رأفت اسلامی بود. زیرا نظام  تمایل داشت که فتنه‏گران راه را از بیراهه شناخته و به دامن ملت و انقلاب بازگردند.
مسلماً نظام اسلامی همچنان با فتنه‏گران عطوفت ورزیده است. در غیر این صورت، بدترین عقوبت در انتظار کسانی بود که جمهوری اسلامی ایران را به چالش کشیده و خسارت‏های فراوانی را بر ملت ایران تحمیل نمودند.
مردم نجیب ایران  همواره شاهد چهره رحمانی نظام جمهوری اسلامی برای بازگشت فریب‏خوردگان بوده‏اند، اما جنایتی که فتنه‎گران در حق امت و نظام کردند، نابخشودنی است. تحریم‎های بین‎المللی از زمانی اوج گرفت که فتنه‎گران به امید واهیِ  بیگانگان پای در راهی گذاشتند که غیر از غضب ملت ایران دستاوردی برای آنها به دنبال نداشت. بدیهی است رنج‎ها و مشکلاتی که در سال‎های  اخیر بر اثرتحریم‏ها بر مردم تحمیل شد، به دلیل شیطنت‎هایی بود که سران فتنه با لشکرکشی‏های خیابانی خود رقم زدند و بدون توجه به منافع ملت، آینده جوانان این سرزمین را به سخره گرفتند.
یقیناً، پیشبرد اهداف نظام اسلامی به بازگویی اهداف دشمنان و توطئه‎هایی است که آنها برای ملت در سر می‎پرورانند. تا زمانی که جوانان این مرز و بوم با  مرزبندی‏های خودی و غیر خودی که عبارت از نظام سلطه و منافقان و تزویرگران است، آشنا نشوند، فتنه‎گران با استفاده از ابزارهای مختلف می‎توانند موجب انحراف آنها از مسیر سازنده انقلاب شوند.
ناامنی سیاسی دستاورد جریان فتنه در سال 88 بود که مشکلات متعددی را برای کشور به دنبال داشت. هرچند جریان فتنه در تلاش بود تا در بین صفوف مردم شکاف ایجاد کند اما روشنگری‎ها و بصیرت‏افزایی‎های مقام معظم رهبری مانع آنها شد و توطئه‏ای که برای نابودی نظام اسلامی در نظر گرفته بودند، خنثی گشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.