قدس آنلاین- تبریز: رئیس دادگاه عمومی خداآفرین گفت: در شهرستان خداآفرین به صورت میانگین در هر سه روز یک حکم طلاق صادر می‌شود.

افزایش طلاق توافقی در خداآفرین/ وفور قاچاق در منطقه آزاد ارس

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، پرویز پوراحمد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: 60 درصد از پرونده‌های موجود در دادگاه خداآفرین اعم از کیفری و حقوقی ریشه در اختلافات ملکی و اراضی ملی دارد.

وی افزود: طبق سنوات گذشته چندین بحث در اولویت کاری ما قرار دارد، صرف نظر از اینکه تمام پرونده‌ها برای ما دارای اهمیت است و هر پرونده بر اساس زمانبندی رسیدگی می‌شود، اما در سال‌جاری هم چون سنوات قبل رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی در اولویت کار دادگاه خداآفرین است و این پرونده‌ها خارج از نوبت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود تا از تجاوز افراد به اراضی ملی جلوگیری شود.

رئیس دادگاه عمومی خداآفرین ادامه داد: دادگاه خداآفرین با تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم و برگزاری سه جلسه در خصوص اراضی ملی و تصادفات رانندگی که جزو اولویت‌های شهرستان بود به عوامل کاهش وقوع جرائم در شهرستان اهتمام ورزیدند. 

وی برنامه دادگاه خداآفرین برای سال 95 را با توجه به روند رو به افزایش دعاوی خانوادگی، تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم با موضوعیت دعاوی خانوادگی عنوان نمود.

پوراحمد با بیان اینکه لازم به ذکر است در سال 94 به صورت تفکیکی 79 طلاق ثبت و صدور حکم شده است؛ اظهار داشت: متاسفانه در سال 95 شاهد صدور حکم طلاق توافقی به صورت هر سه روز یکبار هستیم. 

وی افزود: مسائل فرهنگی، دخالت خانواده‌ها، استفاده‌های نابجا از فناوری‌های روز و شبکه‌های اجتماعی از اصلی‌ترین عوامل طلاق در شهرستان است.

رئیس دادگاه عمومی خداآفرین گفت: در خصوص قاچاق کالا و ارز با توجه به وجود گمرک شهرستان در منطقه آزاد ارس و در مرکز خداآفرین پرونده‌های قاچاق ارز و کالا در دادگاه خداآفرین رشد داشته است که هم اکنون این پرونده‌ها در حال رسیدگی هستند.

پوراحمد افزود: در سال 94 دو فقره کشف مشروبات الکلی در حدود 5 و 3 تن در حین ورود غیرمجاز از مرز ارمنستان کشف و در جریان این عملیات 9 نفر نیز دستگیر شدند.

وی ادامه داد: حکم در خصوص یکی از پرونده‌های کشف مشروبات الکلی صادر و هم اکنون در دادگاه تجدید نظر استان است و پرونده دوم نیز در حال رسیدگی است.

رئیس دادگاه خداآفرین عنوان کرد: در سال 95 با توجه به افزایش فعالیت شرکت‌های خصوصی در طرح‌های عمرانی شهرستان شامل سد خداآفرین، سد قیزقلعه‌سی، کانال‌های سد و جاده جایگزین باعث افزایش ورودی پرونده به دادگاه در خصوص تقسیم ترکه شده است، البته در این خصوص با مشاوران حقوقی سازمان آب شهرستان جلساتی برای به حداقل رساندن این پرونده‌ها تشکیل شده است.

رئیس دادگاه عمومی خداآفرین اظهار داشت: مرکز مشاوره حقوقی دادگاه خداآفرین همه روز به صورت رایگان توسط وکلای شهرستان به عموم مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌کند.

وی عنوان داشت: در خصوص جرائم خشن باید گفت که شهرستان خداآفرین جزو شهرستان‌های امن از لحاظ وقوع جرائم خشن است به گونه‌ای از تیر ماه سال 94 تا پایان خرداد ماه 95 یک فقره قتل به وقوع پیوسته است که با تلاش دادرس قاتل شناسایی و دستگیر شده است.

پوراحمد بیان کرد: هر دو ماه یک بار برای عوامل انتظامی شهرستان جلسات توجیهی و آموزشی برگزار می‌شود و سرکشی از زندان‌ها هم به صورت ماهانه انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.