۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 397196

قدس آنلاین: سینماهای کشور بعد از پشت‎سرگذاشتن یک دوره تعطیلات به مناسبت شب‎های پرفیض قدر و ایام شهادت امام علی(ع)، آماده می شوند تا کم‎کم به روزهای پر مخاطب خود باز گردند.

فروش نا امیدکننده «دختر»

در میان فیلمهایی که اخیراً اکران شدهاند، فیلم سینمایی «بارکد» که در صفحه امروز هم درباره آن بیشتر نوشتهایم، به مدد درون‏مایه طنز و بازیگران مشهورش اکران موفقی را تجربه میکند. فروش بیش از 2 میلیاردی این فیلم در حالی رخ داده که تاکنون اکران محدودی در شهرستان ها داشته و بیشترین فروش آن مربوط به تهران است.

«آآادت نمیکنیم» فیلم دیگری است که فروش بالای یک میلیاردی آن را باید به معنای توفیق در اکران محسوب کرد. این اثر بعد از توقیف چندروزه توانسته است بخشی از تماشاگران کنجکاو را به سینماها بکشاند.اگرچه اوضاع برای این دو فیلم خوب است اما فروش «دختر»، جدیدترین ساخته سیدرضا میرکریمی که از دوم تیرماه در سینماهای تهران و شهرستانها اکران عمومی شده، چندان مناسب نیست. باید دید که با پایانیافتن تعطیلات در فروش این فیلم تغییری روی خواهد داد یا نه.«دختر» با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی و نیوشا مدبر در یک هفته‏ای که قبل از تعطیلات روی پرده بود، نتوانست حتی 100 میلیون تومان هم بفروشد و به نظر میرسد تیم تبلیغاتی فیلم باید برای جلب نظر بینندگان بیشتر تلاش کنند.

 

آیا حوزه هنری عقبنشینی کرده است؟

یکی از فیلم‏هایی که بحث اکران آنها پس از پایان ماه مبارک رمضان مطرح شده بود، «خشکسالی و دروغ» ساخته پدرام علیزاده بود. این هفته مشخص شد که اکران فیلم در این زمان به دلیل تغییر پخشکننده، در عید فطر امکانپذیر نیست. ابتدا قرار بود «فیلمیران» این فیلم را پخش ‌کند اما به دلیل طولانیشدن روند دریافت پروانه نمایش، تهیهکننده فیلم با «هدایت فیلم» توافق کرد و گفته میشود که «خشکسالی و دروغ» شهریور به سرگروهی پردیس «زندگی» نمایش داده خواهد شد.

نکته جالب درباره فیلم آن است که با وجود اینکه مضمون آن درباره «خیانت» می‏باشد، به ادعای کارگردانش نظر مساعد حوزه هنری را برای نمایش جلب کرده است.اگر این موضوع صحت داشته باشد، حوزه هنری از موضع جنجالی چندسال پیش خود در عدم نمایش فیلمهایی که آنها را مخالف سبک زندگی ایرانی و اسلامی تشخیص میداد، عقبنشینی کرده است. به خاطر داریم که حوزه هنری با همین استدلال فیلمهایی مانند «زندگي خصوصي»، «من همسرش هستم»، «برف روي کاجها» و «پل چوبي» را در سینماهای خود نمایش نداد. البته باید منتظر واکنش رسمی حوزه هنری به این خبر بود.

«خشکسالی و دروغ» با فیلمنامه‌ای از محمد یعقوبی و با اقتباس سینمایی از نمایشنامه‌ای به همین نام ساخته شده است و درآن محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنی‌آدم، امیرسپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، بانو کیخایی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی و صدف فانی بازی کردهاند.این فیلم در زمان ارایه به جشنواره فیلم فجر نتوانسته بود نظر مساعد هیأت انتخاب را جلب کند و گفته میشد دلیل این امر نیز درونمایه فیلم بوده است.

 

«دراکولا» از امروز در سینماهای کشور

اما تازهترین خبر درباره اکران جدید سینماهای ایران این است که سومین ساخته رضا عطاران به نام «دراکولا» از امروز در سینماهای تهران و شهرستان‏ها اکران عمومی میشود.این فیلم که قصه تازه و تجربهنشدهای را در سینمای ایران به تصویر کشیده، میتواند برای مخاطب جذاب باشد. همین امر و البته جذابیت فوقالعاده رضا عطاران برای گیشه، «دراکولا» را یکی از نامزدهای قابل پیشبینی برای کسب جایگاهی قابل توجه در جدول فیلمهای پرفروش سال میکند.در این فیلم لوون هفتوان، رضا عطاران، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات، امید روحانی، محمود نظرعلیان، نیما راد، صادق حسنی و بازیگران خردسال سوگل محرابی و آرش دوستمحمدی به ایفای نقش میپردازند.عوامل تولید این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: رضا عطاران، تهیه‌کننده: علی سرتیپی، مدیر فیلمبرداری: معین رضا مطلبی، مدیر صدابرداری: فرشید احمدی، مدیر تولید: کامران حجازی، طراح گریم: سعید ملکان، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: سحر شهامت، تدوین: محمد توکلی، صداگذار: محمد کشفی، موسیقی: حمیدرضا صدری، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: یوسف وجدان‌دوست، مدیر تدارکات: جواد سلیمانی، منشی صحنه: زهرا تحقیقی، عکاس: محمد بدرلو، مشاور رسانه‌ای: بیتا موسوی، مدیر امور مالی: سمیرا مهربان، مدیریت پس‌تولید: سینا قویدل، جلوه‌های ویژه بصری: (کانون تبلیغاتی آگه‌سازان) مهدی قزلو و رضا میثاقی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، طراح بدلکاران: امیر حسین خنجری، دستیاران: روح‌الله سیدی، اصغر یحیی‌زاده.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.