میزبانی رقابتهای فرمول یک به احتمال فراوان از آلمان گرفته خواهد شد.

دلایلی که میزبانی آلمان را در فرمول یک به خطر انداخت

به گزارش قدس آنلاین، روز ۲۹ ماه جولای، یعنی دقیقا یک ماه دیگر، اولین دور تمرینی گرندپری آلمان در هاکنهایم برگزار خواهد شد. قرارداد فرمول یک با آلمان فقط تا سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد و کمبود تقاضا برای بلیت گرندپری پیش رو ممکن است باعث شود که این قرارداد تمدید نشود.

به گزارش گاتزتا، در آلمان میزبانی گرندپری به این شیوه است که بین جاده های مختلف در چرخش می باشد. پیست نوربرگرینگ مشهور و دوست داشتنی سال گذشته با وجود این که طبق روال قرار بود میزبان باشد، به دلیل مخارج بالا، از میزبانی امتناع کرد و باعث شد تا گرندپری آلمان از تقویم سال ۲۰۱۵ حذف شود. امسال هاکنهایم میزبان این رقابت است.

تا به این لحظه برای گرندپری آلمان که رقابت اصلی آن ۳۱ جولای برگزار می شود، ۴۶۰۰۰ بلیت به فروش رسیده است. مقامات رسمی امیدوارند این عدد به ۶۰۰۰۰ برسد اما در آن صورت نیز این تعداد فقط ۴۰۰۰ تا بیشتر از سال ۲۰۱۴ خواهد بود که از آن گرندپری به دلیل عدم موفقیت تبلیغاتی انتقادهایی صورت گرفت.

عدم قطعیت در میزبانی سال ۲۰۱۷ از دیگر مسائل مطرح شده است. از یکی از مدیران هاکنهایم پرسیده شد که آیا در صورت عدم آمادگی نوربرگرینگ در سال ۲۰۱۷، آیا آنها آماده برگزاری رقابت خواهند بود؟

این مدیر پاسخ می دهد: سال آینده نوبت نربرگرینگ خواهد بود و ما فقط در شرایطی حاضر به دخالت و میزبانی سال آینده خواهیم شد که از عدم وجود ریسک مالی آن اطمینان حاصل کنیم.

با توجه به این که قرارداد میزبانی فرمول یک با آلمان تا انتهای سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد، ممکن است که پس از آن، این کشور به طور کلی از تقویم فرمول یک حذف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.