کارشناس مسائل ترکیه با تأکید بر اینکه آنکارا برای خروج از عزلت دست به ائتلاف‌های منطقه‌ای می‌زند، تأکید کرد که تشدید جنگ علیه سوریه از اهداف توافق ترکیه و اسرائیل برای بازگشت به روابط عادی است.

تشدید جنگ سوریه از اهداف توافق ترکیه و اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «دانیال عبدالفتاح» کارشناس مسائل ترکیه در دمشق تأکید کرد که ترکیه دست به ائتلاف‌های منطقه‌ای می‌زند تا برای جنگ علیه سوریه از این ائتلاف‌ها استفاده کند، مانند پیمانی که با اسرائیل امضا کرد و از طریق آن تلاش می‌کند تا منافع خود را در منطقه حفظ کند.

عبدالفتاح گفت: روسیه همیشه تأکید کرده است که برای بازگشت روابط با  ترکیه شروطی دارد و ترکیه تلاش دارد تا این شروط را به موضوع جنگنده روسی و عذرخواهی محدود کند؛ ولی روس‌ها برای بازگشت روابط شرایط اساسی دارند.

وی  افزود که ترکیه پناهگاهی امن برای جنبش‌های جدایی‌طلب قفقازی به حساب می‌آید و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و امنیت ملی روسیه را از این طریق تهدید می‌کند. همچنین ترکیه از حامیان جریان‌های جدایی‌طلب در کریمه به حساب می‌آید و جدایی طلبان ترکستان یا حزب ترکستانی چینی را آموزش می‌دهد. این موضوع چین را که شریک اول روسیه به حساب می‌آید تحت تأثیر قرار خواهد داد و تهدید امنیت چین به‌معنی تهدید امنیت روسیه خواهد بود.

عبدالفتاح گفت که روسیه با یک عقب‌نشینی و عذرخواهی ساده ترکیه تحت هیچ شرایطی آنکارا را نخواهد بخشید.

وی گفت که ترکیه روزهای گذشته 100 موشک ضدهوایی و تعداد زیادی تانک را به حلب وارد کرده است و تا زمانی که ترکیه در معرض هجوم سوریه و همپیمانانش قرار دارد خود را در یک بن‌بست واقعی می‌بیند که تلاش دارد از آن خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.