۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 397647

خلاقیت، انعطاف پذیری و فرصت آفرینی از خصوصیات افراد موفق است.

افراد موفق چه ویژگی هایی دارند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهناز مقدم کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به ویژگی های افراد موفق گفت: علاقه به شغل و کاری که انجام می دهید از مولفه های مهمی است که به افزایش بازدهی شما کمک کرده و به شما انگیزه کافی می دهد تا وظایف محوله را به بهترین نحو انجام دهید و کارایی بالایی داشته باشید. 
وی افزود: افراد موفق از کوچکترین فرصت ها بزرگترین موقعیت ها را می سازند و یا خودشان فرصت ها را ایجاد می کنند. مثل افرادی که دست به کارآفرینی می زنند و به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند. 
این کارشناس در ادامه گفت: خلاقیت را جایگزین تقلید کنید و از شیوه های معمول و مرسومی که نتابج مشخصی دارند و می دانید شما را به هدفتان نمی رساند دوری کنید و راههای جدیدی را امتحان کنید و از روند آزمون و خطا  نهراسید. 
مقدم با تأکید بر اینکه ترس را کنار بگذارید، تصریح کرد: بیشتر مردم از ترس شکست، شکست می خورند، یک بار برای همیشه با ترس هایتان روبرو شوید و آن وقت خواهید دید که نگرانی شما کاملا بی مورد بوده است. و به قول ادیسون چیزی به نام شکست وجود ندارد و شما فقط راههای مختلفی را امتحان می کنید که ممکن است شما را به هدفتان نرساند ولی یاد می گیرید که در دفعات بعد، روش های متفاوتی را پیش بگیرید. 
وی در ادامه بیان کرد: به جسمتان اهمیت دهید. ورزش، تغذیه و مراقبت های فردی را جدی بگیرید، چرا که عقل سالم در بدن سالم است. خودتان را فدای کار نکنید و زمانی را برای استراحت، تفریح و تجدید قوا در نظر بگیرید. انعطاف پذیری نیز  از دیگر خصایص افراد موفق است. در مقابل تغییرات خوب مقاومت نکنید و سعی کنید خودتان را با وضعیت جدید تدبیق دهید. این تغییرات شاید در نهایت به سود شما تمام شود. 
این کارشناس بیان کرد: جمله معروف از فردا شروع می کنم بسیار خطرناک است و رمز شکست است. اگر قصد انجام کاری را دارید بی درنگ شروع کنید تعلل و امروز و فردا کردن کمکی به شما نخواهد کرد و فقط زمان شما را می کُشد پس بهتر است برای رسیدن به اهدافتان از همین امروز شروع کنید کافی است گام اول را بردارید. 
مقدم در پایان گفت:  شاکر باشید و گله و شکایت را کنار بگذارید. از لحظاتی که خداوند در اختیارتان قرار داده نهایت استفاده را ببرید و همواره شکر گزار باشید و نتایج مثبت آن را در زندگیتان مشاهده کنید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.