تهیه کننده «شیدایی» گفت: پرچم مسجد مقدس جمکران را به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما اهدا می‌کنیم تا در دیدار و مناسبت‌های مختلف، همواره در کنار پرچم ایران و رسانه ملی قرار داشته باشد و دیده شود.

اهدای پرچم مسجد جمکران به رئیس رسانه ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفدهمین قسمت برنامه «شیدایی» بعد از چند روز عدم پخش به مناسبت شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت علی (ع)، چهارشنبه شب به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

مهمانان این برنامه، شهره سلطانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و همسرش پهروز پناهنده بودند.

آنها در گفت‌وگو با عبدالله روا مجری «شیدایی» از سال‌های تجرد و متاهلی گفتند، اینکه زندگی مشترک چه ویژگی‌هایی دارد و چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد.

سلطانی در این گفت‌وگو با اشاره به مفهوم خوشبختی گفت: این واژه معنای وسیعی دارد البته من فکر می‌کنم چون انسان قانعی هستم، آدم خوشبختی هم محسوب می‌شود.

بهروز پناهنده همسر این بازیگر نام آشنای کشورمان نیز با بیان اینکه همواره وظیفه‌اش را در زندگی مشترک و در قبال شریک غم و شادی‌هایش انجام داده خاطرنشان کرد: بخشی از زندگی زناشویی، به انجام وظایف باز می‌گردد و بخش‌های دیگر آن مربوط به مهربانی، محبت و احساس اشتراک در زندگی است.

در بخش بعدی برنامه، علی پرمهر خواننده جوان کشورمان قطعه «سلام برسان» را به زبان آذری اجرا کرد و سپس نوبت به آیتم «ساعت صفر عاشقی» رسید.

مسعود منصوری، نخبه و مخترع ایرانی، مهمان این بخش بود؛ او در گفت‌وگو با محمد نبهان مجری این آیتم و تهیه‌کننده «شیدایی» به نکات جالبی اشاره کرد.

منصوری در پاسخ به سؤال نبهان در مورد اهدای جایزه علمی مسابقات بین‌المللی ژنو به موزه آستان قدس رضوی و امامی که مشهور به عالم آل محمد (ص) است اظهار کرد: با این کار می‌خواستم دینی که داشتم را به امام هشتم (ع) ادا کنم.

وی ادامه داد: پیش از اعزام به سوئیس، به حرم امام رضا (ع) رفتم و به ایشان توسل کردم، از امام خوبی‌ها خواستم نزد خداوند واسطه شود و از او بخواهد که من در آن مسابقات و در تمام مراحل زندگی‌ام موفق شوم؛ بعد از اینکه توانستم جایزه ژنو را از آن خود کنم، احساس وظیفه کردم که آن را به موزه حرم رضوی تقدیم نمایم.

دارنده مدال طلای مسابقات نوآوری‌های ژنو تصریح کرد: علم و توسل ارتباط تنگاتنگی با هم دارند، اعتقاد دارم در هیچ کاری به ویژه مسائل علمی بدون تلاش و کوشش نمی‌توان به نتیجه رسید اما در این بین توسل هم جایگاه خودش را دارد و نوعی نیروی محرکه و پشتوانه معنوی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: روزی که فعالیت‌های علمی و پژوهشی را شروع کردم از خداوند خواستم همیشه در مسیری قرار داشته باشم که فعالیت‌هایم مفید باشند و گره‌ای از مشکلات جامعه باز کنند.

منصوری در خاتمه گفت: توصیه من به همه جوانان و کسانی که فعالیت خود را در حوزه‌های گوناگون به تازگی شروع کرده‌اند این است که علم و معنویت را در کنار هم مورد توجه قرار دهند زیرا معنویت، موجب آرامش خاطر است و می‌تواند فعالیت‌های علمی را تحت تأثیر قرار دهد.

تندیس شیدایی هفدهمین قسمت، به پاس تقدیم مدال طلای مسابقات جهانی ژنو به حرم رضوی توسط این نخبه کشورمان، به وی اهدا شد.

همچنین محمد نبهان، تهیه کننده برنامه به ماجرای اهدای پرچم مسجد مقدس جمکران به شیدایی به پاس ترویج فرهنگ مهدوی و رضوی اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم این پرچم را به علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما اهدا کنیم تا در دیدار و مناسبت‌های مختلف، همواره در کنار پرچم ایران و رسانه ملی قرار داشته باشد و دیده شود.

در بخش بعدی این برنامه، زوج منتخب مخاطبان «شیدایی» در استودیو حضور یافتند؛ حسین انگشت‌باف و همسرش فاطمه جمالی، زوج توانمند که در قسمت‌های پیشین، گزارشی شامل گفت‌وگو با آنها در همین برنامه پخش شده بود.

انگشت‌باف از ناحیه دو پا دچار آسیب‌دیدگی شده و معلول جسمی حرکتی است و همسرش نیست ناشنوا اما هر دو آنها که تنها سه ماه از ازدواجشان می‌گذرد، خود را زوجی خوشبخت می‌دانند که توانسته‌اند با وجود همه مشکلات، زندگی مشترکی را سامان دهند و در کنار هم آرامش یابند.

آقای انگشت‌باف که به شغل بازاریابی مشغول است در گفت‌وگو با عبدالله روا به مقوله ازدواج اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها به من توصیه می‌کردند سمت ازدواج و تشکیل زندگی نروم زیرا آنها که سالم بودند در کارشان وامانده‌اند چه برسد به من که مشکل جسمی هم داشتم، ولی به خدا توکل کردم و اکنون از زندگی‌ام رضایت کامل دارم.

وی ادامه داد: همسرم را از حضرت معصومه (س) گرفتم، در سفری که به قم داشتم از بانوی کرامت خواستم همسری مهربان و با محبت نصیبم کند که همینطور هم شد.

انگشت‌باف در پاسخ به سؤال عبدالله روا گفت: خودم را طلبکار هیچ کس و هیچ چیز نمی‌دانم و هر چه در زندگی من رخ داده، مصلحت الهی بوده است.

در پایان این بخش از برنامه، تندیس شیدایی به زوج توانمند منتخب مخاطبان شیدایی اهدا شد.

همچنین علی پر مهر قطعه «زیر باران» را به زبان آذری اجرا کرد.

«شیدایی» عنوان ویژه برنامه رمضانی شبکه دو سیماست که با مشارکت موسسه مالی اعتباری عسکریه (ملل) هر شب بعد از گفت‌وگوی خبری و با موضوع ازدواج آسان و اخلاق حسنه، به روی آنتن می‌رود.

محمد نبهان و امیر شرافتی تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.