نکات بسیاری در کاهش استرس کنکوری ها موثر است اما نباید از تاثیر غذا روی کاهش غافل شد.

 تاثیر غذا روی کاهش استرس کنکوری ها/ اسفناج تا دانه های خوراکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جوامع استرس جز لاینفک زندگی شده است اما اگر ندانید که چگونه با این حالت روحی مبارزه کنید شاید عواقب آن جبران ناپذیر باشد. این نکته حائز اهمیت است که در کنار تمام نکاتی که برای رفع این حالت باید رعایت کرد از تاثیر مواد غذایی نمی توان غافل بود.
غذاهای از بین برنده استرس
غذاها با روش های مختلف استرس را از بین می برند. سروتونین یک ماده شیمیایی آرامش بخش است و در مقابل کورتیزول و آدرنالین دو هورمون استرس هستند که کاهش آنها و افزایش سروتونین بسیار در کاهش این بحران روحی که به مرور بسیار به بدن آسیب می رساند کمک می کنند. یک رژیم غذایی سالم باعث تقویت سیستم بدن، کاهش فشار خون و کم کردن اثر استرس می شود :
کربوهیدرات های مرکب
کربوهیدرات ها باعث افزایش ترشح سروتونین می شوند برای تامین این ماده آرام بخش باید کربوهیدرات های مرکب که سرعت کمتری در هضم دارند مانند: نان، پاستا، جو و غلات سبوس دار مصرف کرد.
کربوهیدرات های ساده
قندهای ساده به سرعت هضم شده وسطح سروتونین را به میزان زیاد بالا می برند در مواقعی که نیاز هست سریع تر اثر این ماده غذایی را مشاهده کنید می توانید قند و نوشابه با اینکه مصرف آنها ضرر دارد ولی به میزان کم استفاده کنید تا تاثیر فوری آنها را مشاهده کنید.لازم به ذکر است که این روش نباید به صورت عادت دربیاید.
اسفناج 
وجود منیزیم در این ماده غذایی باعث بر طرف شدن سردرد و خستگی می شود که این دو ترکیبی از اثرات استرس هستند، سویای پخته یا سبزیجات با برگ های سبز میزان غنی از منیزیم را دارا هستند.
آواکادو

برای کاهش فشار خون به مقدار کافی پتاسیم نیاز هست، نصف آواکادو بیشتر از یک موز متوسط پتاسیم دارد. زمانیکه استرس را با مقدار چربی سالم می توان پایین آورد آواکادو جایگزین سالمی خواهد بود.

شیر

شیر ماده غذایی است که در زمان خواب باعث کاهش استرس می شود به همین دلیل توصیه می شود که قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید.

دانه های خوراکی

پسته و مغزها و دانه های دیگر منابع خوبی از چربی های سالم هستند خوردن روزانه یک مشت پسته، گردو یا بادام کلسترول و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و بدن را در برابر استرس محافظت می کند به دلیل اینکه این دانه ها بسیار پرکالری هستند پس توصیه می شود که در خوردن آنها رعایت کنید.

سبزیجات خام

سبزیجاتی مانند کرفس و هویج و خوردن آنها به صورت خام تاثیر بسیاری در کاهش استرس دارند.
علاوه بر مواد غذایی نمی توان تاثیر ورزش روزانه را در کاهش استرس نادیده گرفت. ورزش های هوازی در ذخیره کردن اکسیژن کمک کننده هستند. اکسیژن کافی در حالت آرام بخشی بدن بسیار موثر است. پس فعالیت های بدنی خود را به طور منظم هفته ایی سه تا چهار بار یا روزی نیم ساعت شروع کنید تا در کنار رعایت رژیم غذایی در کاهش استرس در بدنتان موثر واقع شوید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.