علی عسکری به همراه مدیر شبکه سه سیما جمعه شب از پشت صحنه برنامه ماه عسل بازدید و با عوامل تولید این برنامه گفتگو کرد.

ماه عسل امسال موفق تر از سال گذشته است
 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی به همراه مدیر شبکه سه سیما از پشت صحنه برنامه ماه عسل بازدید کردند. در این بازدید، رئیس سازمان صدا وسیما در سخنانی، کیفیت «ماه عسل» را قابل قبول عنوان کرد و گفت: «ماه عسل» یک برنامه دلی است و به ماهیت انسان توجه می کند ؛ انسان ها گوهر وجودی شان گنجی باارزش است و شما در این برنامه به آن گوهر می پردازید وبه همین دلیل برنامه با استفبال مخاطبان همراه می شود. 

وی افزود: ماه عسل پیام های خوبی برای مخاطبانش دارد و از آنجایی که از دل برمی آید به دل نیز می نشیند.

رئیس صداوسیما تصریح کرد: «ماه عسل» یک برنامه انسانی است که اثرات خوبی را در جامعه گذاشته و همین باعث شده که بیننده اش در سطح کشور زیاد باشد.  در واقع زحمات شما به چشم مردم می آید و آرزومندم خداوند به تیم برنامه که پای این کار ایستادند اجر و برکت بدهد.

وی افزود: از برآیند نظرات برمی آید که شما در سال 95 موفق تر از سال گذشته عمل کرده اید و من امیدوارم بتوانید برنامه را با همین کیفیت ادامه دهید.

عسکری با تاکید بر اینکه اگر در میان مشغله ها فراغتی دست دهد برنامه را دنبال می کند، گفت : همه سوژه های برنامه سوژه هایی اثر گذارند، به عنوان مثال سوژه پیوستن امید به مادرش پس از 36 سال یکی از برترین سوژه های ماه عسل بوده است.

رئیس رسانه ملی همچنین درباره نقاط قوت برنامه یادآورشد: یکی از اصولی که در رسانه باعث رشد و تاثیر بر مخاطب می شود، اصل اخلاص است و اینکه برنامه ساز بداند خدا ناظر بر کار او است. برنامه ساز باید اخلاص داشته باشد و بداند که می خواهد کاری کند که مردم به واسطه خروجی فعالیت او به خدا نزدیک شوند. 

وی افزود: بعد از اخلاص، داشتن پشتکار مهم است ، اینکه برنامه ساز و تیمش کار دم دستی تحویل ندهند و برای کاری که انجام می دهند فکر کنند و در کیفی سازی برنامه پشتکار داشته باشند، در کار عمیق شوند و برنامه ای تحویل دهند که پشت آن یک کار محققانه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ بعد  از این دو مورد هم صبر در کار خیلی اهمیت دارد. همین که شما ده سال صبورانه برنامه ساختید و سختی ها  را تحمل کردید و توانستید با مردم انس بگیرید یعنی کارتان را بلد هستید.

عسکری در ادامه با اشاره به اهمیت وجدان گروهی در برنامه سازی اظهار داشت: به نظر من این وجدان گروهی در تیم برنامه سازی ماه عسل وجود دارد، چرا که می خواهید کاری تحویل دهید که حرفه ای ، عمیق، دلنشین و تاثیرگذار باشد  و همین اصول باعث پیشرفتتان در طول این سالها شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که برنامه سازان با تفکر و مطالعه، موضوعات جدیدی کشف کنند و با پرداختن به موضوعات اصلی جامعه و معضلاتی که وجود دارد در رفع آن ها اثر گذار باشند.

رئیس صدا وسیما تصریح کرد: معضلات جامعه مطالعه و آسیب ها مشخص و مدون شده اند  که می توانیم آن ها را در اختیار برنامه سازان قرار دهیم. برفرض مثال پدیده مهاجرت یکی از معضلات جامعه است. مهاجران باید بدانند که در شهر خبری نیست و همه چیز در تهران خلاصه نشده و باید به شهر و روستاهای خودشان بروند. من شک ندارم که پرداختن عمیق به چنین موضوعاتی، اثرات عمیقی نیز روی مخاطبان خواهد گذاشت.

پس از آن عسکری از روند برنامه و چگونگی مراحل تولید پرسید که تهیه کننده و مجری ماه عسل توضیحاتی را از روند سوژه یابی برنامه و مراحل تولید آن ارائه و اظهار داشت: در چند شب گذشته به خاطر همزمانی برنامه با لیالی قدر سعی کردیم که متناسب با آن فضا سوژه هایی را انتخاب کنیم که با بخشش، گذشت، ایمان و سیره امام علی(ع) همخوانی داشته باشد.

علیخانی گفت: وسواس مدیران رسانه ملی همیشه به نفع ما بوده و علاوه برآن با حساسیت هایی که داریم، تلاش می شود که موضوعات به درد مردم بخورد و برنامه ای نباشد که صرفاً زمان مردم را پر کند.

وی ادامه داد: تمام تلاشمان در شب هایی که پشت سر گذاشتیم، این بوده که بتوانیم از جای جای ایران مهمان دعوت کنیم، از مهاباد و کردستان تا شمال و جنوب و شرق و غرب و حتی میهمانانی که از اربیل عراق داشتیم. بیان مسائل و بعضا مشکلات آن ها در این برنامه باعث شده که مردم و مسئولان در رفع آن ها اهتمام ورزند.
این دیدار با بازدید از پشت صحنه برنامه ماه عسل خاتمه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.