۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: 398266

رئیس جمهور ترکیه با پیگیری اقدام قضایی می‌خواهد تمامی شعر انتقادی از وی که چندی پیش اجرای آن در آلمان سبب تنش در روابط ۲ کشور شد، ممنوع شود.

اردوغان انتقاد از خودش را ممنوع کرد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، تنش در زمینه پخش شعری انتقادی از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در آلمان که هنرمندی آلمانی آن را در شبکه تلویزیونی ZDF خوانده بود، وارد مرحله جدیدی شد. به این ترتیب که اردوغان خواستار ممنوعیت پخش تمامی این شعر شد.

نشریه آلمانی «اشپیگل» در این مورد نوشت که این در حالی است که بنابر رای دادگاهی در هامبورگ که پیگیری این مسئله را بر عهده دارد، قرار بود فقط بخش‌هایی که در آن از اردوغان انتقاد شده‌ است، حذف شوند.

«میشائیل هوبرتوس فون اشپرنگر» وکیل اردوغان شکایتی را تسلیم دادگاه هامبورگ کرده است.اشپرنگر گفت که بومرمان نمی‌تواند خود را هنرمند بداند در حالی که می‌گوید که کار هنری در وی ریشه‌ای ندارد.

بومرمان چند ماه پیش در یک کلیپ ویدئویی طنز سیاست‌های اردوغان را به شدت مورد انتقاد قرار داد.پس از پخش این برنامه، ترکیه با توهین‌آمیز خواندن این ویدئو، از دولت آلمان خواست که این کمدین تحت تعقیب قضایی قرار گیرد. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم اعلام کرد که با تعقیب قضایی بومرمان مخالفتی ندارد. رویکرد مرکل، اختلاف‌نظر در دولت آلمان در این زمینه را به دنبال داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.