قدس آنلاین- درگز: به دنبال اختلاف در نحوه استفاده از مراتع که بین دو دسته از دامداران روستاهای قل جق و میناقلعه از توابع بخش چاپشلو درگز رخ داد، بیش از ۳۰ نفر از طرفین زخمی و به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درگیری جمعی بین دامداران ۲ روستا بیش از ۳۰زخمی به جا گذاشت

این درگیری از دو پیش به طور پراکنده در دامنه مراتع الله اکبر و داخل روستای میناقلعه آغاز شد و طرفین با استفاده از چوبدستی و به کارگیری اسلحه شکاری یکدیگر را مورد حمله قرار دادند و در نهایت با دخالت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و فرمانداری و سایر نیروهای امنیتی درگیری مهار و اوضاع در این دو روستا به حالت عادی بازگشت.

درحین این درگیری، یک دستگاه خودرو مزدا دوکابین متعلق به یکی از اهالی روستای قل جق نیز در آتش سوخت.

گزارش حاصله حاکی است، از سوی دادستانی درگز حداقل۴۰نفر از طرفین بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند. یکی از معتمدان روستای قل جق در این باره گفت: این درگیری به خاطر نحوه استفاده طرفین از مرتع بوده و متأسفانه اختلاف بین دو دسته از دامداران به اختلاف دو روستا تبدیل شده و این روند می‌تواند آثار سوئی برای دو روستا داشته باشد.

وی افزود:لازم است مسؤولان از خود جدیت بیشتر نشان دهند تا به طرفین خسارت وارد نشود.

(ب- م)از اهالی روستای میناقلعه نیز در این باره گفت: اهالی میناقلعه در تقسیم مرتع توسط اداره منابع طبیعی به حق خود نرسیده اند و با توجه به اینکه چند سال است اختلاف بین دامداران وجود دارد، لازم بود از سوی ارگان‌های ذی‌ربط مرتع موجود عادلانه تقسیم می‌شد تا این وضعیت پیش نمی‌آمد.

وی افزود: اهالی این دو روستا از سابقه دوستی و فامیلی دیرینه برخوردارند و سال‌هاست با خوشی و بدون وجود اختلاف به زندگی خود ادامه می‌دهند، اما متأسفانه دخالت بیجای عده ای از افراد که هیچ گونه سهمی در مراتع ندارند، درگیری‌ها را تشدید می‌نماید.

(م-ش) یکی از وابستگان دو روستا که فردی بی طرف است در این رابطه گفت: اینکه در این جریان چه کسی مقصر اصلی است چندان روشن نیست، ولی اگر در این قضیه عده ای عجولانه برخورد نمی‌کردند، با تدابیری که معتمدین  و ریش سفیدان دو روستا در نظر گرفته بودند و با توجه به اینکه جلساتی هم در بخشداری و فرمانداری برگزار می‌شد این مشکل از طریق قانون حل می‌شد و این همه خسارت به وجود نمی‌آمد.

(ح- م) یکی دیگر از طرفین درگیر گفت:بنده ناخواسته درگیر این جنجال شدم، زیرا موقعی که به ما خبر دادند به روستا بیایید اول گفتند شما هم از ما دفاع کنید و نهایتاً و به‌ اجبار وارد صحنه شدیم.

گفتنی است درگیری بین دو روستای قل جق و مینا قلعه در حال حاضر در سطح شهر درگز به عنوان یک سوژه خبری مطرح است و اکثر اهالی شهرستان آن را به گونه ای تفسیر و نقل قول می‌نمایند.

آخرین خبرها در رابطه با درگیری این دو روستا حاکی است، به دستور مقام قضایی چادرهای دامداران دو روستا درمحل مراتع توسط دامداران جمع آوری شده و به روستا انتقال داده شده است و تا تعیین تکلیف در تقسیم مرتع هیچ یک از طرفین حق استفاده از مراتع مورد اختلاف را نخواهدداشت و از طرفی هم اکنون افرادی که در درگیری نقش داشتند یا در بیمارستان هستند یا اینکه در بازداشت به سر می‌برند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.