قدس آنلاین - ایلام – وحید صدر: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: دریافت هرگونه وجه و اخذ تعهدمالی از اولیا دانش آموزان در هنگام ثبت نام ممنوع است.

اخذ تعهد مالی از دانش آموزان ممنوع است

فارس شریفی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 100 هزار دانش آموزان در یک هزار و 160 مدرسه به تحصیل مشغول خواهند شد، اظهارداشت: بیش از 11 هزار و 500 همکار فرهنگی در سال تحصیلی جدید در فرآیند آموزش و پرورش دانش آموزان استان مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تنها 8 درصد مدارس استان غیر دولتی هستند، افزود: تعداد مدارس غیر دولتی استان 90 باب است و علاوه بر این 11 مدرسه شاهد در استان فعالیت دارند که از این تعداد 8 باب آن در شهر ایلام است و مابقی آن در شهرستان های ایوان و دهلران قرار دارند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به تعداد 95 مدرسه هیات امنایی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مدارس هیات امنایی به صورت شورای 11 نفره که متشکل از مدیران، اولیا دانش آموزان، معتمدین و ... اداره می شود و بخشی از هزینه این مدارس در قالب اعتبارات دولتی و مابقی آن در قالب کمک های مردمی تأمین می شود البته منوط به دریافت کمک در طول سال تحصیلی و اخذ هرگونه کمک مالی در هنگام ثبت نام در این مدارس نیز ممنوع و غیرقانونی است.

فارس شریفی با تأکید بر اینکه وجوه دریافتی از دانش آموزان و خانواده هایشان در مدارس هیات امنایی اخذ می شود تنها باید برای خدمات آموزشی و پرورشی هزینه شود، تأکید کرد: این هزینه ها بایستی در سرفصل های آموزشی، کلاس های فوق برنامه، حق تدریس، حق الزحمه کارکنان، پاداش و هزینه های جاری مدرسه هزینه شود.

وی به مدارس غیر انتفاعی اشاره کرد و بیان داشت: در این مدارس اخذ هزینه ها نیز بر اساس قانون است و مطابق سرفصل هایی همچون دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و امکانات، تعداد ماه های پرداختی به مدرسان و عوامل اجرایی، بیمه نیروهای آزاد، اجاره بها و نرخ تورم، شهریه و سایر هزینه ها دریافت می شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام با بیان این مطلب که ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سامانه سجا انجام می گیرد، افزود: ثبت نام دوره ابتدایی در این مدارس در نیمه اول خرداد به پایان رسیده و ثبت نام دوره متوسطه نیز تا نیمه اول تیرماه ادامه دارد، البته ثبت نام میان پایه در این مدارس از 15 مرداد شروع و تا 25 مرداد ادامه خواهد داشت.

فارس شریفی به تأمین کمک سرانه فعالیت های فوق برنامه در قالب فرآیندهای آموزشی و پرورشی، اردوها، بازدیدهای علمی- پژوهشی، کارهای عملی و ... در مدارس شاهد از محل وجوه مشارکتی اولیا اشاره کرد و بیان داشت: در این مدارس نیز میزان دریافت کمک های نقدی از دانش آموزان بر اساس موقعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی مناطق، استانها و شهرستان ها و بر اساس تصمیم ستاد شاهد منطقه تعیین می گردد.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در دوره های مختلف تحصیلی پس از پایان امتحانات تا 31 مرداد ماه سال جاری تعیین شده است، گفت: مدیران واحدهای آموزشی موظف اند دستورالعمل مربوط به ثبت نام را به همراه شماره تلفن های ستاد نظارت بر ثبت نام وزارت خانه، آموزش و پرورش استان و منطقه در تابلو اعلانات و در معرض دید دانش آموزان و اولیا آنها نصب کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام به بازدید بازرسان اداره کل در مدارس در فصل ثبت نام اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این ناظران استان و مناطق آموزش و پرورش آماده دریافت هرگونه شکایت، پیشنهاد و انتقاد هستند و گزارش بازرسی آماری را هر هفته از مدارس احصاء نموده و به وزارت ارسال می کنند.

فارس شریفی از ورود بیش از 9 هزار نوآموز به پایه اول ابتدایی در سراسر استان خبرداد و تصریح کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به ارائه شناسنامه سلامت جسمانی و یادگیری اخذ شده از پایگاه های سنجش سلامت شهرستان ها و مناطق است.

وی در پایان با اشاره به آمادگی ستاد نظارت بر ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استا برای دریافت شکایات، پیشنهادها و ...، یادآور شد: شماره تلفن های 33334495 و 33342270 و همچنین سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به نشانی http://shekayat.medu.ir آماده دریافت شکایات، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانش آموزان و اولیای آنان است.  

  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.