قدس آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از برگزاری همایش ملی قیام گوهرشاد همزمان با هشتاد و یکمین سالگرد قیام گوهرشاد در مشهد خبر داد.

همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد  برگزار می‌شود

وحید جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، از برگزاری همایش ملی قیام گوهرشاد در 21 و 22 تیر ماه جاری خبر داد و گفت: این همایش با هدف بازخوانی یک حرکت مهم ملی و دینی همزمان با روز حجاب و عفاف و هشتاد و یکمین سالگرد قیام گوهرشاد برگزار می‌شود.
وی برگزاری همایش گوهرشاد را در دو محور تاریخی و فرهنگی اجتماعی عنوان کرد و افزود: این همایش رویکردی کاملا علمی و پژوهشی دارد و البته در کنار آن، برنامه‌های مفید و ارزشمند فرهنگی دیگری نیز تدارک دیده شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای معرفی قیام خونین گوهرشاد عنوان کرد: برای معرفی قیام گوهرشاد که 81 سال پیش در مشهد اتفاق افتاده است فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های هنری، تاریخی، فرهنگ عمومی، علمی و تحقیقاتی انجام شده است.
جلیلی با بیان اینکه قیام گوهرشاد نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی بوده است، اظهار کرد: با وجود اینکه قیام گوهرشاد یکی از ارکان هویتی مشهد و زمینه‌ای برای تغییر سبک زندگی و انهدام هویت دینی بوده، اما متاسفانه در بیش از 80 سالی که از این واقعه می‌گذرد نسبت به معرفی و ریشه‌یابی آن اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی حاصل این پرداخت‌ها را مصاحبه با 800 نفر، جمع آوری 17 هزار دقیقه فیلم و 15 نقاشی فاخر برشمرد و یادآور شد: برگزاری همایش ملی گوهرشاد مسیر را برای پرداخت‌های بیشتر پیرامون موضوع قیام گوهرشاد و کشف حجاب فراهم خواهد ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.