هزاران بحرینی شرکت کننده در مراسم تشیع جنازه شهیده فخریه ۴۲ ساله که در حادثه ستره جنوب شرق منامه پایتخت بحرین کشته شد، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل برای کشف علت مرگ وی شدند.

درخواست تحقیق مردم بحرین درباره کشته شدن یک زن بحرینی

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری مراه البحرین، وزارت کشور بحرین مدعی شد، این زن در انفجار تروریستی کشته شده است اما حقوقدانان و اهالی منطقه با تردید در صحت این ادعا از کشته شدن وی با گلوله، هنگام عبور خودروی حامل یک مقام دولتی خبر دادند.

هزاران تن از اهالی منطقه ستره در جنوب شرقی منامه زادگاه مقتوله، با شرکت در تشییع جنازه فخریه شعارهای ضد رژیم آل خلیفه سر دادند.

هزاران شهروند بحرینی روز گذشته (شنبه) درحالی پیکر شهیده فخریه مسلم مادر سه کودک بحرینی را تشییع کردند که اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت کشور بحرین درباره علت شهادت وی در هاله‌ای از ابهام و شک و تردید قرار دارد.

بحث و کشمکش درباره این حادثه روز گذشته به میان اعضای مجلس نمایندگان بحرین نیز کشیده شد و برخی از این نمایندگان از طریق شبکه مجازی واتس آپ تصاویری از صحنه بحث و کشمکش در این خصوص را منتشر کردند که دربرگیرنده اتهاماتی مبنی بر مسئولیت وزارت کشور آل خلیفه در این حادثه است.

دادستانی کل بحرین نیز امروز ادعا کرد که علت مرگ فخریه مسلم احمد انفجار بمب و اصابت ترکش آن به سر وی بوده است، اما نیروهای انقلابی با رد این ادعا تاکید می کنند که فخریه مسلم با شلیک مستقیم گلوله به سرش جان باخته است.

'یوسف المحافظه' معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد که فخریه مسلم در خیابانی که از نویدرات به ستره منتهی می شود به شهادت رسیده و این درحالی است که انفجار مذکور در خیابانی روبه رویی به وقوع پیوسته و لازم است طرف های مستقل در این زمینه تحقیق کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین با انتشار بیانیه‌ای خواهان تحقیق فوری و غیر جانبدارانه و شفاف در خصوص این حادثه برای مشخص شدن علت واقعی شهادت این زن بحرینی شد.

این مرکز، ضمن محکوم کردن اقدام های خشونت آمیزی که به شهادت فخریه مسلم منجر شده است، از همه طرف ها خواست از بکاربردن خشونت اجتناب کنند.

بحرین از 2011 تاکنون با اعتراض های مردمی نسبت به سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.