وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن چندین شرکت روسی دیگر را نیز به فهرست تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو افزوده است.

تحریم چند شرکت روسی به دلیل همکاری با ایران توسط آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که قرار است فهرست شرکت‌ها و افرادی که به تازگی از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، 5 جولای یعنی سه شنبه منتشر شود، وزارت خارجه آمریکا نام تعدادی از شرکت‌های روسی را که تحریم شده‌اند، اعلام نموده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا علاوه بر اعمال تحریم علیه شرکت‌های جدید روسی، تحریم‌ها علیه 2 شرکت دیگر را که در سپتامبر 2015 میلادی وضع شده بود، تمدید کرده است.

شرکت‌های روسی متهم به عرضه و فروش فناوری‌های ممنوع به ایران، کره شمالی و سوریه هستند که از آنها می‌توان در تولید تسلیحات یا سامانه‌های موشک بالستیک استفاده کرد.

فهرست تحریم‌های جدید آمریکا در چارچوب تدابیر منع اشاعه تسلیحات بوده و شامل 40 شرکت و فرد حقیقی از چین، ایران، مالزی، کره شمالی، سودان، سوریه و اوگاندا می شود. وزارت خارجه آمریکا علاوه بر تحریم شرکت‌های روسی، یک شرکت مستقر در بلاروس را نیز تحریم کرده است.

هیچ وزارتخانه یا نهاد دولت آمریکا اجازه وارد شدن به هیچ قراردادی با این شرکت‌ها در زمینه کالا، خدمات و فناوری را نخواهد داشت.

دولت آمریکا نیز از ارائه کمک به این شرکت‌ها منع می شود و شرکت‌های تحریم شده اجازه مشارکت در برنامه های کمک دولت ایالات متحده را نخواهد داشت. این تحریم‌ها برای مدت 2 سال اعمال خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز اخیرا تصمیم گرفته است تا تحریم‌ها وضع شده علیه روسیه را تا 31 ژانویه 2017 میلادی تمدید کند.

این تحریم‌ها به بهانه اقدامات بی ثبات کننده روسیه در شرق اوکراین اعمال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.