حجت الاسلام شکوری گفت: دولت روحانی اگر بخواهد بر مشکلات غلبه کند باید یک خانه‌تکانی در هیئت دولت و استانداران انجام دهد؛ خیلی از اینها بی‌خاصیتند.

یک اصلاح‌طلب: برخی مسئولان دولت بی‌خاصیتند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در گفت‌وگو تسنیم، درباره عملکرد سه ساله دولت روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم در بعد سیاست خارجه موفق بوده، اظهار کرد: مذاکراتی که در تأمین حقوق  هسته‌ای شروع شد، به ثمر رسید. ما به عنوان یکی از قطبهای انرژی هسته‌ای به رسمیت شناخته شدیم و این دستاورد مهمی بود.

وی با بیان اینکه برجام دستاورد مهمی بود، متذکر شد: هرچند در این مذاکرات برخی چیزها را از دست دادیم و محدودیتهایی در فعالیت هسته‌ای پیدا کردیم اما قدم بسیار مهمی بود و در دنیا بعنوان یکی از قطبهای این صنعت شناخته شدیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با ابراز شکستن تحریمهایی که به بهانه هسته‌ای بر ملت ما تحمیل شد، دستاورد بزرگی بود" خاطرنشان کرد: مشکلاتی بر سر راه برجام است و اجرای برجام در قسمت تحریمها با مشکلاتی مواجه است. باید ببینیم چگونه می‌توان این مشکلات را رفع کرد. امریکائیها در اجرا، چوب لای چرخ برجام می‌گذارند و کارهایی انجام می‌دهند که برجام اسماً به رسمیت شناخته شود اما کارایی چندانی برای ایران نداشته باشد.

حجت الاسلام شکوری افزود: دولت دکتر روحانی و تیم وزارت امور خارجه باید در یک سال باقی مانده هم و غم‌شان در رفع این موانع باشد. امریکائیها در برجام «جا خوش کرده‌اند» و نمی‌گذارند برجام آنگونه که به تصویب رسیده اجرا شود و برای اقتصاد ایران مفید باشد. این نقطه ضعفی است که به تیم ظریف توصیه می‌کنم تمرکز کنند و فرصت را از دست ندهند. در این یکسال اصل سیاست خارجه در بعد هسته‌ای موفق بوده  و دولت روحانی باید با افتخار از آن یاد کند.

نماینده مجلس ششم با تأکید بر اینکه این دستاورد با حمایتهای مقام معظم رهبری بدست آمد، اظهار کرد: همچنان‌که حمایتهای ایشان وجود دارد، تیم مذاکره کننده باید از آن، حسن استفاده را کند و الباقی مشکلات را با تمرکز حل کنند.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از موفقیتهای سیاست خارجه به نیروی قدس سپاه برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در دستاوردهای منطقه‌ای، سپاه قدس و سرلشکر سلیمانی نقش راهگشایی داشت و نیروهای سپاه قدس با تدابیر نظامی توانستند جایگاه منطقه‌ای ایران و جبهه مقاومت را تقویت کنند. چنین موقعیتی را در هیچ مقطعی از تاریخ نداشتیم که ملتها و دولتها از ما بخواهند در کشورهایشان حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام شکوری درباره بیانیه سرلشکر سلیمانی در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم و اینکه برخی مدعی‌اند این بیانیه مقابله با سیاستهای دولت است، خاطرنشان کرد: بیانیه سرلشکر سلیمانی کاملاً بجا بود. رژیم سفاک بحرین از حریم خودش خارج شده بود و با شهروندانش با بدترین و ناشایست‌ترین وجه برخورد می‌کرد. در هیچ کجای دنیا سلب تابعیت نمی‌کنند. نه قوانین بین‌المللی این اجازه را می‌دهد و نه فطرت بشری.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دولت بحرین چنان هتاک شده است که شهروندان را سلب تابعیت می‌کند، اظهار کرد: این حرکت ضدانسانی بود و باید اولتیماتومی به دولت بحرین داده می‌شد که خط قرمزها رعایت کند. ما خواهان دخالت در امور داخلی بحرین نیستیم. خود بحرینیها بپا خواهند خواست و مقابله نظامی می‌کنند.

وی افزود: بیانیه سرلشکر سلیمانی در مقابله با دولت روحانی نبود و این شیطنتهایی است که صورت می‌گیرد. وزارت‌خارجه هم در این زمینه بیانیه داد و بیانیه فرمانده نیروی قدس سپاه و وزارت‌خارجه مکمل یکدیگر است.

حجت‌الاسلام شکوری در ادامه گفت‌وگو درباره عملکرد دولت روحانی در بعد سیاست داخلی، اظهار کرد: مشکل اصلی کشور رکود است. دولت در مهار تورم موفق بود و تورم بالای 40 درصد را تک رقمی کرد. مردم در زندگی احساس می‌کنند که تورمی نیست و این حسن بزرگی بود.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم با بیان اینکه اگر اقتصاد ایران را یک پرنده تشبیه کنیم، تورم یک بال و رکود بال دیگر است، متذکر شد: اقتصاد ایران بدون تورم اما با رکود شکوفا نمی‌شود. در یک سال باقی مانده دولت باید بر اقتصاد مقاومتی و رکودزدایی تمرکز کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این پرسش که روحانی تا چه میزان به مطالبات اصلاح‌طلبان اهتمام داشته است، اظهار کرد: این دولت، دولت اصلاحات نیست و دولت اعتدال است. اصلاح‌طلبان نباید توقع چندانی از این دولت داشته باشند. هرچند اصلاح طلبان و تمام احزاب به رأی آوردن وی کمک کردند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان عارف را وادار به انصراف کردند و نتیجه همین انصراف باعث شد تا دکتر روحانی رأی بیاورد. اگر وی انصراف نمی‌داد انتخابات به دور دوم می‌کشید و معلوم نبود چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود. اما این نوعی ائتلاف بود. لاریجانی و جلالی هم در لیست امید حضور داشتند اما این بدان معنا نبود که با حضور لاریجانی، مجلس اصلاح‌طلب شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام شکوری درباره تغییر وزرا که خواست برخی اصلاح‌طلبان از روحانی است، خاطرنشان کرد: دولت روحانی اگر بخواهد بر مشکلات غلبه کند باید یک خانه تکانی در هیئت دولت و استانداران انجام دهد. خیلی از اینها حتی اعتدالی نیستند و بی‌خاصیت‌اند. برخی معاونین و مشاورین هیچ تحرکی انجام نمی‌دهند و  باید در مراحل بعدی آنها را عوض کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مردم این بی‌تحرکی را نمی‌پسندند و تحرکات هیئت دولت انقلابی نیست، تصریح کرد: برخی از استانداران، بودن یا نبودنشان تأثیری ندارد و اگر هم نباشند استان اداره خواهد شد. برخی فرمانداران  را سراغ داریم که انگیزه‌های شخصی دارند و به فکر عامه نیستند. 

حجت الاسلام شکوری افزود: نیاز است که برخی وزراء عوض شوند و افراد چابک‌تر و جدی‌تر به میدان بیایند و مسئولیتهایشان را با جدیت ادامه دهند. اقتصاد مقاومتی بدون تحرک در عمل فایده ندارد. باید افراد جوان‌تر و سرحال‌تر برای مدیریتها و وزارت‌خانه‌ها بیایند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به مسئله فیشهای حقوقی با بیان اینکه مسئله فیشها مسئله بدی بود و مقام معظم رهبری هم تأکید کردند که با آن برخورد شود، متذکر شد: خیلی بد است کسی بالای 50 میلیون تومان بگیرد و افرادی با حقوق 750 هزار تومان زندگی کنند اما متأسفانه اکنون این مسئله را سیاسی می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: این اتفاق کار روحانی نبوده و در دولتهای قبل هم اتفاق می‌افتاده است. نه فقط دولت احمدی نژاد بلکه دولتهای قبل‌ از آن نیز اینطور بوده است. انتقادی که به دولت روحانی می‌شود کرد این است که چرا وقتی این میراث شوم را گرفت آن را حل نکرد. آیا متوجه بود و حل نمی‌کرد یا در کارهای روزمره غرق بودند؟

نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه افراد مخالف دولت و تیم دولت قبل اینها را به گردن دولت روحانی می‌اندازند، گفت: معاون اول دستور رسیدگی داده و قطعاً این مشکل برچیده خواهد شد. اگر این مسائل  را بزرگ کنیم مشروعیت نظام زیر سؤال می‌رود. دشمنان از این مسئله علیه نظام بهره‌برداری می‌کنند و افرادی که دوستدار نظام‌اند نباید اینها را آنقدر بزرگ کنند.

وی افزود: رسانه‌ها همه باید این مسئله را به سمتی هدایت کنند که این یک تخلف بوده و در ذات نظام جمهوری اسلامی نیست. جناحها نباید به بهانه رقابت سیاسی علیه هم، این مسئله را بزرگ کنند. این خطاها در هر نظامی ممکن است اتفاق بیفتد و باید با آن مقابله کرد و امیدوارم دستور جهانگیری بررسی و جلوی آن گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.