آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه سعودی‌ها به تلاوت و حفظ قرآن اکتفا کرده و از محتوا و مفاهیم قرآن غافلند گفت: بمباران شدن مردم یمن در ماه‌های حرام، نشانه بی توجهی به محتوای قرآن است.

قتل عام مردم یمن در ماه‌های حرام نشانه بی‌توجهی آل سعود به قرآن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم «پویا»، آیت‎الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و معاونان سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: ما در کنار انقلاب اسلامی ایران، یکسری کارهای جنبی داشتیم که واقعاً به اندازه انقلاب مهم است، یکی از کارهای جنبی، فعالیت‎های قرآنی است. قبل از انقلاب قرآن محجور بود، طوری که اگر یک سخنران سخن خود را با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‎کرد خوشحال می‎شدیم، ولی اکنون جلسات و برنامه‎های قرآنی گسترش یافته و قرآن از عرصه بیرونی داخل زندگی‎ها شده است.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی از سوی دشمن مخصوصاً در بخش فضای مجازی، نسل جوان ما را به مخاطره انداخته است و باید با تمرکز بر مسائل قرآنی پادزهری برای این هجمه ایجاد کرد افزود: گروهی را در فضای مجازی به نام روزه‎خواران به من نشان دادند که در آن افراد در ظهر ماه مبارک رمضان سفره‎ای تدارک دیده و مشغول روزه‎خواری بودند.

آیت‎الله مکارم شیرازی ضمن بیان برخی از آسیب‎های فضای مجازی و سایت‎ها گفت: دشمنان از یکسو به تمام مقدسات ما توهین می‌کنند و زشت‌ترین سخنان را دربارۀ خدا و پیامبر و ائمه هدی (ع) و مسئولان نظام منتشر می‌کنند و از سوی دیگر اراذل و اوباش را تشویق به کارهای خلاف خود می‌کنند و سرانجام با برنامه‌های بسیار مستهجن نه تنها در امر حجاب بلکه در همه چیز برای از هم پاشیدن خانواده‌ها و تضعیف روحیه دشمن‌ستیزی جوانان تلاش دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در حال حاضر برای دشمن گزینه نظامی کارآمد و مؤثر نیست، بنابراین بر مسائل اقتصادی و فرهنگی متمرکز کرده است، گفت: اوضاع فعلی وخیم است و باید فعالیت‎های مذهبی را گسترش داد، قرآن باید فراتر از تلاوت و قرائت برود و تا حد عمل به قرآن برسد.

صاحب تفسیر نمونه با اشاره به اینکه آن قدر که روی تلاوت و حفظ قرآن تأکید می‎شود، روی محتوا و مفاهیم تکیه نمی‎شود، تصریح کرد: قرآن درمان تمام دردهاست، بنابراین روی محتوا خیلی تأکید داشته باشیم؛ همان طور که شاهد هستید تمرکز عربستان بر روی حفظ و تلاوت است و از آن سو در ماه حرام شروع به بمباران کشورهای اسلامی می‎کنند و می‎بینیم که اصلاً با مفاهیم قرآن کاری ندارند.

یارانه‌ها موضوع دیگری بود که آیت‌الله مکارم شیرازی به آن اشاره کرد و افزود: می‌دانید این سنگ بزرگی است که در چاه افکنده شده و باید عقلاء دست به دست هم دهند و آن را از چاه بیرون کشند و یارانه‌ها مخصوص گروه آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه شود و در شرایط فعلی متأسفانه مبالغ سنگینی هزینۀ افرادی می‌شود که به آن نیازی ندارد و کارهای تولیدی گرفتار مشکل می‌شود.

وی ضمن هشدار نسبت به زیاده‎خواهی‎های آمریکا تصریح کرد: در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا باید محکم ایستاد، اگر محکم نایستیم یک روز نوبت وسائل دفاعی ما می‌شود و خواهان تعطیلی آن هستند، روز دیگر مسأله حقوق بشر را بهانه می‌کنند و سرانجام به رسمیت شناختن اسرائیل را پیشنهاد خواهند کرد. آنها دائماً به دنبال بهانه‌ هستند و همۀ بهانه‌ها برای این است که ایران تبدیل به قدرتی در منطقه و در جهان شده است، دیگر این که می‌دانیم آمریکایی‌ها بخش مهمی از تعهدات خود را عمل نکرده‌اند و باید مرتباً از آنها مطالبه کرد که اگر طلبکاری نکنیم بدهکار خواهیم شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.